شناسهٔ خبر: 35180259 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزارت بهداشت در مبارزه با فساد عملکرد مطلوب دارد

سمنان- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساختار نظام سلامت باید در سلامت کامل فعالیت کند، گفت: وزارت بهداشت در مقابله با فسادهای اقتصادی عملکرد مطلوب داشته است.

صاحب‌خبر -

غلامرضا کاتب روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح‌های بهداشتی و درمانی در شهرستان گرمسار با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، افزود: سلامت در اقتصاد این وزارتخانه موجب عملکرد مطلوب و دستیابی به نتیجه مطلوب می‌شود.

وی با بیان اینکه کل اعتبار حوزه بهداشت و سلامت قبل از شروع طرح تحول نظام سلامت ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار میلیارد ریال بود، ادامه داد: بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت و اضافه شدن ۱۰ میلیون حاشیه نشین به جمع بیمه شدگان ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار اضافه شد.

وی یادآور شد:  دولت به دنبال کاهش هزینه درمان مردم است و هزینه سلامت در گذشته ۳۸ درصد بر دوش مردم بود و اکنون هزینه درمان ۸.۵ درصد بر عهده مردم است.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سال ۹۷ حدود  ۳۲۰ هزار میلیارد ریال در بخش درمان پیش بینی شده بود و در بودجه ۹۸ دولت حدود ۴۰۰ هزار میلیارد ریال در شرایط سخت اقتصادی و تحریم برای کاهش هزینه درمان مردم  پیشنهاد داد.

وی خاطر نشان کرد: با حضور نمکی به عنوان وزیر تحول در حوزه بهداشت و درمان آغاز شد، راه اندازی پرونده الکترونیکی سلامت و راه اندازی نظام ارجاع از جمله اقدام های ارزشمند است.

کاتب بیان کرد: در پنج استان کشور نظام ارجاع اجرا شده و در استان سمنان نیز به عنوان ششمین استان آغاز شده است.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی افزود: راه اندازی پرونده الکترونکی سلامت همپوشانی بیمه را تا ۲۷ درصد کاهش می دهد و زمینه ارائه خدمات یکسان به تمام نقاط کشور را فراهم می‌کند، ارائه خدمات پزشکی تکرای کاهش می یابد و سلامت به نظام پزشکی بازمی گردد که این راهبرد از انتظارات مردم است.

کاتب با بیان اینکه هیج مرکز خدمات شبانه‌روزی در گرمسار وجود ندارد، خاطرنشان کرد: گرمسار پنج مرکز خدمات بهداشتی و اورژانس بلاتکلیف دارد که مساعدت وزیر برای تعیین تکلیف آنها نیاز است.

همزمان با سفر امروز وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به استان سمنان، ۴۰ طرح بهداشتی درمانی با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی و بهره‌بردای می‌شود.

آغاز عملیات ساخت گام آموزشی و سالن کنفرانس بیمارستان معتمدی شهرستان گرمسار با زیربنای یک هزار و ۸۰۰ مترمربع، افتتاح بیمارستان دندانپزشکی، کلنگ‌زنی خوابگاه دانشجویی، افتتاح خانه بهداشت در شهرستان آرادان، افتتاح خوابگاه دخترانه در شهرستان سرخه و شروع علمیات طرح توسعه ، بهره برداری از اتاق‌های پیشرفته، اتاق وی آی پی و بخش فوق تخصصی کودکان در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی بیمارستان امیرالمومنین(ع) سمنان، افتتاح بخش‌های تخصصی دانشکده دندانپزشکی، افتتاح پردیس بین الملل و افتتاح مرکز جامع سلامت شهری آموزشی فامیلی در سمنان و خانه بهداشت درجزین از توابع شهرستان مهدیشهر از جمله طرح‌های کلنگ‌زنی و افتتاحی استان سمنان با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سفر امروز است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفری یکروزه ۴۰ طرح بهداشتی و درمانی را در استان سمنان افتتاح و آغاز می کند.
دانشگاه علوم پزشکی سمنان حدود سه هزار دانشجو دارد که ۲ رشته مقطع کاردانی، ۱۸ رشته مقطع کارشناسی، ۱۰ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۲ رشته مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود.

این دانشگاه هشت دانشکده ، ۶ بیمارستان و مرکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

نظر شما