شناسهٔ خبر: 3516884 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

گرد و خاک خوزستانی‌ها را در خانه حبس کرد

صاحب‌خبر -



به دنبال هشدار روز شنبه ستاد مدیریت بحران استان خوزستان، دیروز شدت گرد و غبار به حدی رسید که مدارس و اداره‌های 11 شهرستان این استان تعطیل شد و حتی خروج از منازل برای مردم غیر ممکن بود.
غلظت بالای 66 برابری حد مجاز گرد و غبار دیروز شرایط سختی را برای شهروندان بویژه دانش‌آموزان و کارکنان اداره‌های تعطیل شده که قصد عزیمت به منزل در هوای آلوده را داشتند، به وجود آورده بود.
هاشم بالدی، مدیرکل ستاد مدیریت بحران خوزستان در گفت‌و‌گو با «ایران» تصریح کرد: با افزایش غلظت گرد و غبار از ظهر دیروز همچنین تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در شهرستان‌های اهواز، آبادان، هندیجان، دشت‌آزادگان، امیدیه و ماهشهر تعطیل شد. وی افزود: احتمال تعطیلی برخی از مراکز آموزشی شهرستان‌های استان امروز (دوشنبه) وجود دارد.  در همین حال دیروز تمامی پروازهای فرودگاه بین‌المللی اهواز به علت گرد و خاک لغو شد. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد این پدیده تا پایان هفته میهمان استان خوزستان خواهد بود.
غلظت گرد وغبار در اهواز به بیش از 35 برابر حد مجاز رسید
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان غلظت گرد وغبار ظهر یکشنبه در اهواز به پنج هزار و 357 میکروگرم بر متر مکعب رسید که این میزان بیش از 35 برابر حد مجاز است.
به گزارش ایرنا، شهریار عسکری افزود: میزان گرد و غبار تا پیش از ظهر دیروز در آبادان 308 میکروگرم، در اندیمشک 139 ، بهبهان 203 ، دزفول 156 ، شوش 280، گتوند 68 ، شوشتر 149 و در سوسنگرد 225 میکروگرم برمترمکعب بود. میزان طبیعی ذرات معلق در هوا حدود 150 میکروگرم بر مترمکعب است. معاون اداره کل هواشناسی خوزستان نیز میزان دید افقی در ظهر یکشنبه را در اهواز 300 متر، ماهشهر 400 متر و آبادان
دو هزار و 500 متر اعلام کرد.
وضعیت قرمز در اهواز
در پی بروز پدیده گرد و خاک شدید در اهواز مسئولان دستگاه‌های اجرایی این شهر در قالب تیم‌های امدادرسانی برای کمک به افراد بیمار در میادین پرتردد شهر امکانات و تجهیزات ذیل را ارائه کردند:
سه دستگاه آمبولانس هلال‌احمر برای امداد‌رسانی به بیماران احتمالی تنفسی در میادین شهر اهواز مستقر شده‌اند.
چهار دستگاه آمبولانس اورژانس با تمامی امکانات در میادین شهید بندر (چهارشیر)، ساعت، شهدا و کیانپارس مستقرشدند.
دو دستگاه اتوبوس فوریت‌های پزشکی با داشتن 12 تخت در فلکه ساعت اهواز و خیابان سلمان فارسی این شهر مستقر شده‌اند.
توزیع بیش از 200هزار ماسک نیز در تمامی مناطق شهر اهواز آغاز شده و تاکنون بیش از 20هزار ماسک بین مردم توزیع شده است.
برای کاهش اثر ریزگردها در سلامت مردم 100هزار پاکت شیر نیز آماده شده که توزیع آن در مناطق مختلف شهر اهواز آغاز شده است.

 

نظر شما