شناسهٔ خبر: 35145583 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

وضعیت قیمت دلار در بازار

بازار ارز دوازدهمین روز از سومین ماه تابستان را با افزایش نسبی شاخص ارزی در محدوده ۱۱۴۰۰ تومان سپری کرد. این در حالی است که امروز بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۶ ارز مانند یورو و پوند کاهش و قیمت ۹ واحد پولی دیگر افزایش یافت. نرخ دلار و ۱۱ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تابناک، بازار ارز دوازدهمین روز از سومین ماه تابستان را با افزایش نسبی شاخص ارزی در محدوده ۱۱۴۰۰ تومان سپری کرد. این در حالی است که امروز بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۶ ارز مانند یورو و پوند کاهش و قیمت ۹ واحد پولی دیگر افزایش یافت. نرخ دلار و ۱۱ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

در معاملات امروز (سه شنبه دوازدهم شهریورماه ۹۸) بازار ارز، شاهد تغییر مسیر نرخ گذاری از سوی بازارساز بودیم. به گونه‌ای که با شروع فعالیت بازار، صرافی‌های بانکی نرخ خرید و فروش دلار و یورو را افزایش دادند و به نرخ حاشیه بازار نزدیک شدند. این سیاست تا حدودی از ایجاد نوسان توسط دلالان و نوسان گیران ارزی جلوگیری کرد و باعث شد اختلاف دو نرخ آزاد و صرافی بانکی به کمترین میزان برسد.

بر این اساس، در حال حاضر، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۱۱۳۰۰ تومان خریداری می‌شود و در مقابل با افزایش ۱۵۰ تومان نسبت به روز دوشنبه، به قیمت ۱۱۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته می‌شود. 

همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به قیمت ۱۲۵۰۰ تومان از مردم خریداری شده و به نرخ ۱۲۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود. این رقم نسبت به روز قبل، همانند دلار، ۱۵۰ تومان گران‌تر شده است.

این در حالی است که در حاشیه بازار آزاد، شاهد نوسان دلار در محدوده ۱۱۴۳۰ تا ۱۱۴۶۰ تومان هستیم.

برچسب‌ها:

نظر شما