شناسهٔ خبر: 35143167 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

چند خبر از پلیس آگاهی پايتخت

تلفن همراه بهانه‌ای برای قتل دوست

معاون پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری و اعتراف عاملین آتش زدن و مرگ جوانی در پارک کودک خبر داد

صاحب‌خبر -
آتش زدن به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ کارآگاه علی گودرزی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت گفت: در تماس شهروندان با مرکز ۱۱۰، یک فقره حریق منجر به جراحت شدید جوانی حدوداً ۳۰ ساله در محدوده پارک کودک، به کلانتری ۱۷۹ خلیج اعلام شد.
مأمورین کلانتری بعد از حضور در محل حادثه این جوان ۳۰ ساله را که به علت شدت جراحت وارده بر اثر حریق بر زمین افتاده بود به بیمارستان منتقل کردند.
این مقام انتظامی افزود: مأمورین کلانتری در تحقیقات اولیه یکی از دوستان مصدوم بنام "محسن" که شاهد عینی ماجرا بود شناسایی کردند.
محسن به مأمورین گفت: روز حادثه با دوستم شاهد (مصدوم) در پارک کودک نشسته بودیم و دو نفر از دوستان مشترکمان بنام "سعید و شادمهر" (۳۳ ساله) به سمت ما آمدند، سعید شروع به گفتگو با شاهد کرد که بعد از ۵ دقیقه دعوا بین این دو بالا گرفت، سعید می‌گفت: زود باش پولم را بده الان یک هفته است که هی امروز و فردا میکنی و شاهد به او می‌گفت: بهم کمی فرصت بده پولت را می‌دهم.
محسن در ادامه گفت: همین که درگیری بین آن دو بالا گرفت شادمهر از پلاستيکی که در دست داشت یک شیشه نوشابه حاوی بنزین را به سعید داد و او هم بلافاصله روی شاهد ریخت و فندک را روشن کرد و فرار کردند.
سرهنگ گودرزی تصریح کرد: پس از تحقیقات مامورین، هر دو متهم در محدوده خلیج شناسایی و دستگیر شدند، با انتقال سعید و شادمهر به کلانتری، در تحقیقات صورت گرفته از هر دو ضمن منکر شدن هرگونه حریق عمدی اظهار داشتند، مصدوم در حال مصرف مواد مخدر بوده که این اتفاق افتاده و عمدی نبوده است.
معاون جنایی پلیس پایتخت در ادامه گفت: مصدوم به علت سوختگی شدید ۵۰ درصدی، فوت می‌نماید و پرونده با موضوع "حریق عمدی منجر به فوت" به جهت رسیدگی تخصصی، حسب دستور بازپرس پرونده به همراه متهمان در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با انجام اقدامات پلیسی و با روش‌های علمی کشف جرم و ارائه مدارک، متهمان چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشته و اعتراف کردند.
در تحقیقات "سعید" اظهار داشت: حدود یک هفته قبل از آتش سوزی من یک دستگاه گوشی موبایل هوشمند به ارزش تقریبی دو میلیون تومان به شاهد (مقتول) فروختم و قرار شد ظرف چند روز آینده پول گوشی را پرداخت نماید، ولی انجام نداد.
برای اینکه زهر چشمی از او بگیرم، روز حادثه به محسن گفتم تا یک بطری شیشه نوشابه پر از بنزین تهیه کند و با مقتول تماس گرفتم و به اتفاق محسن راهی محل حادثه شدیم، با مقتول در خصوص گوشی صحبت کردم و بعد از گذشت چند دقیقه درگیری لفظی بالا گرفت و بلافاصله محسن بطری را به من داد و روی مقتول ریختم و فندک را روشن کردم و او را به آتش کشیده و فرار کردیم، قصدمان فقط زهر چشم گرفتن بود و فکر نمی‌کردیم با یک بطری کوچک حاوی بنزین شاهد فوت کند.
سرهنگ کارآگاه علی گودرزی گفت: با توجه به اعتراف هر دو متهم به انگیزه اختلاف شخصی و مالی با مقتول و ایجاد حریق عمدی منجر به فوت، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ است.
 
 کلاهبرداری دو میلیارد ریالی از فروشندگان کاغذ‌های A۴ 
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مرد جوانی خبر داد که با انتخاب سوژه از سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از فروشندگان کاغذ کرده است.
سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، گفت: پس از شکایت فردی در خصوص کلاهبرداری ۴۵۰ میلیون ریالی توسط یک ناشناس به کلانتری ۱۰۷ فلسطین، پرونده مقدماتی تشکیل و در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم قرار گرفت.
وی افزود: شاکی اظهار داشته است: جهت فروش کاغذ A۴ بصورت عمده در "سایت دیوار" آگهی دادم، فرد کلاهبردار در تماس تلفنی تقاضای خرید کاغذ به مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال داد و با اقدامی متقلبانه مبلغ ۷۰۰ هزار تومان (کارت به کارت) به حساب من واریز کرد.
سرهنگ چهری در ادامه گفت: با توجه به جلب اعتماد از سوی متهم و با ارسال کارت عابر بانک به همراه رمز از طریق پیک موتوری و تحویل آن به شاکی، تعداد دو دستگاه وانت به آدرس مالباخته انتقال و می‌گوید کاغذ‌ها را تحویل راننده نماید تا مبلغ مورد نظر نیز از کارت عابر بانک پرداخت شود، مالباخته پس از ارسال کاغذ‌ها متوجه نامعتبر بودن کارت‌های عابربانک شده و پس از بازگشت به محل یکی از محموله‌ها را متوقف، ولی محموله دیگر ارسالی توسط متهم جابه جا گردیده است.
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی، تصریح کرد: کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی هویت اصلی متهم بنام "سروش ۳۶ ساله" شده که کارآگاهان در بررسی‌های صورت گرفته با موارد مشابهی مواجهه شدند که به این روش از شهروندان کلاهبرداری کرده است.
پس از دستگیری کلاهبردار و در تحقیقات بعمل آمده، متهم ضمن قبول موضوع مطرح شده اظهار داشت که با بررسی آگهی‌های "سایت دیوار" اقدام به انتخاب سوژ‌ه ها می‌نموده که با انجام اقدامات متقلبانه موفق به کلاهبرداری از آنان شده است و کاغذ‌ها را به مغازه دار‌ها فروخته و پول حاصله را صرف خوشگذرانی کرده است.
کارآگاهان در ادامه تحقیقات موفق به شناسایی دو نفر دیگر از مالباختگانی شدند که با این روش از آنان کلاهبرداری شده است.
سرهنگ کارآگاه کامیار چهری گفت: با اشاره به دستگیری کلاهبردار و شناسایی مالباختگان متهم با قرار صادره از سوی مقام قضایی جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ می‌باشد.
سرهنگ چهری در پایان اشاره داشت: برخی از شهروندان با رعایت نکردن نکات پلیسی در دام افراد کلاهبردار گرفتار شده اند. توصیه می‌کنیم شهروندان پیش از هرگونه خرید و فروش از هویت واقعی اشخاص مطمئن شوند و معاملات بصورت حضوری در مکان‌های معتبر انجام گیرد تا مانع از کلاهبرداری توسط افراد سوجو شود.

نظر شما