شناسهٔ خبر: 35140094 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون توسعه محله ای سازمان نوسازی شهر تهران:

نوسازی ۴۳ درصد بافت‌های فرسوده تهران

تاکنون از سه هزار و ۲۶۸ هکتاربافت فرسوده مصوب در این شهر ۴۳ درصد نوسازی شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ خانم میترا کریمی معاون توسعه محله ای سازمان نوسازی شهر تهران در ارتباط با رسانه ملی، ​با اشاره به اینکه املاک در بافت‌های فرسوده بسیار ریزدانه هستند، گفت: بخش عمده‌ای از این بافت‌ها در اثر تجمیع املاک ریزدانه با یکدیگر بوده است.
وی افزود: نوسازی ۴۳ درصدی بافت‌های فرسوده شهر تهران مرهون ارائه مشوق‌های مناسب، استقرار دفاتر نوسازی در سطح محلات و همچنین اطلاع رسانی، مشاوره، راهنمایی، ترغیب و تشویق مردم به تجمیع املاک خود با هم برای نوسازی از سوی این دفاتر بوده است.
معاون توسعه محله‌ای سازمان نوسازی شهر تهران افزود: مالکان، متقاضیان و نیز سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقمند به ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده می‌توانند به دفاتر محلی زیر مجموعه سازمان نوسازی مراجعه و اطلاعات تکمیلی بیشتری را در این خصوص کسب کنند.
وی ادامه داد: مشکلات بافت‌های فرسوده تنها کالبدی نیست بلکه این محدوده‌ها به لحاظ اجتماعی، اقتصادی، زیرساختی، حقوقی، ثبتی و مالکیتی املاک و بسیاری موارد دیگر با چالش‌های جدی مواجه هستند.
خانم کریمی گفت: مجموعه سازمان نوسازی، شهرداری و نیز به کمک شورای اسلامی شهر تهران، مشوق‌هایی برای بافت‌های فرسوده از سال ۱۳۸۸ در نظر گرفته و این مشوق‌ها به تناسب در سال‌های مختلف تکمیل شده است.
وی اضافه کرد: برای نمونه به منظور نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده بخشودگی عوارض صدور پروانه در مناطق مختلف تا سقف ۱۰۰ درصد وجود دارد.
معاون توسعه محله‌ای سازمان نوسازی شهر تهران گفت: بخشودگی عوارض بافت‌های فرسوده مناطق ۷ تا ۲۰ این شهر به میزان ۱۰۰ درصد و مناطق ۱ تا ۶ و نیز مناطق ۲۱ و ۲۲، ​معادل ۸۰ درصد تعیین شده است.

نظر شما