شناسهٔ خبر: 35135760 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره‌برداری از ۲۱۳ دستگاه ناوگان ریلی جدید / رشد ۵۸ درصدی ورود ناوگان ریلی به کشور

رسولی گفت: امروز ۲۱۳ دستگاه ناوگان ریلی جدید با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

بهره‌برداری از ۲۱۳ دستگاه ناوگان ریلی جدید / رشد ۵۸ درصدی ورود ناوگان ریلی به کشوربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی مراسم بهره‌برداری از ۲۱۳ دستگاه ناوگان ریلی جدید که توسط نیرو‌های متخصص داخلی ساخته و در راستای رونق تولید ملی عرضه شده، آغاز شد.

در این مراسم سعید رسولی مدیر عامل شرکت راه آهن با بیان اینکه ۲۱۳ دستگاه انواع لوکوموتیو باری – مسافری که ۱۰۰ درصد تولید داخل است به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: میزان ورود ناوگان به حوزه حمل و نقل نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۸ درصدی داشته است.

او ادامه داد: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۳۹۷ به امضاء رسید تا پایان سال آینده ۹۷۴ دستگاه انواع لوکوموتیو با استفاده از منابع داخلی تولید شده و توسط نیرو‌های متخصص به شبکه ریلی کشور اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن درباره تأمین مالی پروژه راه آهن هم گفت: با استفاده از سبد منابع متنوعی که فراهم شده و تبصره ۱۸ برای سال ۹۸، ۲۲ پروژه در ارتباط با ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید قطعی شده است و ۱۳۷۹ دستگاه انواع واگن و لوکوموتیو به ارزش ۲ میلیارد تومان ساخته خواهد شد که ورود آن‌ها زمینه ساز صرفه‌جویی سوخت در کشور می‌شود.

او اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی برای استفاده از پروژه‌ها استفاده شود و به واسطه حمایت مقام معظم رهبری برای استفاده از منابع صندوق جهت ساخت پروژه‌ها باید استفاده شود.

او گفت: در ۷ ماهه باقی مانده سال ۳۷ واگن مسافری، ۳۰ لوکوموتیو و ۲۱۷ دستگاه انواع واگن باری وارد شبکه حمل و نقل ریلی می‌شود و همچنین ۱۸۰ دستگاه واگن‌های موجود در حوزه حمل و نقل ریلی هم بازسازی می‌شود.

رسولی بیان کرد: متوسط عمر واگن باری و مسافری ۲۴ سال است که بابازسازی آن‌ها ارائه خدمات جدید در حوزه قطار‌های ریلی بیشتر می‌شود.

این مقام مسئول در حاشیه مراسم بهره برداری از ۲۱۳ دستگاه ناوگان ریلی جدید در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت تولید واگن در کشور گفت: امروز ۲۱۳ دستگاه انواع لوکوموتیو ،بازی،مسافری تولید داخل به بهره برداری می رسد که این تعداد ناوگان نیبت به مدت مشابه قبل رشد ۵۸ درصدی داشته است.

او ادامه داد: با توجه به تفاهم نامه ای که سال گذشته با رئیس سازمان برنامه بودجه به امضا رسید تا پایان سال اینده ۹۷۴ دستگاه انواع لوکوموتیو با استفاده از منابع داخلی به شبکه ریلی اضافه شود و‌برای تمامی تولید کنندگان واگن سهمیه درنظر گرفته شده است.

رسولی بیان کرد:در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی شاهد رونمایی از تجهیزات و قطعاتی مانند چرخ و سوزن ،توسط کارخانه های تولید داخل بودیم .در زمینه شرخ یکی از کارخانه هااقدام به تولید کرده و دو کارخانه دیگر هم‌در مراحل تست هستند.

رسولی ادامه داد: در زمینه سوزن که در توسعه و نگهداری خطوط بسیار ضروری است یکی از تولیدکنندگان اقدام به ساخت سوزن کرده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: دربحث سیستم های سیگنالی ایران جز ۸ کشور دنیا است که توانسته به فناوری سیگنالی دست یابد در این زمینه دو شرکت ایرانی توانستند تولیدات صد در صد ایرانی را تولید کنند.

مدیرعامل راه اهن ادامه داد: درکشور کارخانه های زیادی در رابطه با قطعات موتور لوکوموتیو وجود دارد که برخی از تولیدکنندگان توانستند اقدام به ساخت کنند و در مرحله تست است که بعد از این مرحله ما گام‌بزرگی در تولید لوکوموتیو برداشته ایم.

او درباره تمهیدات راه اهن برای حابه جایی مسافرین اربعین گفت: شرکت های حمل و‌نقل در طول سال زائرین امام رضا و حضرت معصومه را جابه جا می کنند که امسال ستاد اربعین تشکیل شد و برای حمل و نقل مسافرین به مرزها با قطار برنامه ریزی صورت گزفته است که بزودی اعلام می شود

رسولی افزود: قطارهای به مقصدکرمانشاه، شلمچه، چزابه خواهیم داشت و قیمت بلیت ها تابع قانون جاری است.

او درباره اقدامات راه اهن برای افزایش کیفیت و خدمات دهی شرکت های به مسافرین گفت: یکی از اقداماتی که در راستای ارتقا کیفیت صورت می گیرد رتبه بندی قطارهای راه اهن است که از ابتدای سال صورت گرفته است و مسافرین می توانند در هنگام خرید بلیت خدماتی که شرکت مسافری ارائه می دهد را بر روی بلیت ببیند

انتهای پیام/

۹۷۴ دستگاه انواع لوکوموتیو با استفاده از منابع داخلی تولید می شود

نظر شما