شناسهٔ خبر: 35134892 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هند 8 بالگرد آپاچی در مرز پاکستان مستقر کرد

نیروی هوایی هند 8 فروند بالگرد آپاچی که به تازگی از آمریکا خریداری کرده است را در مرز پاکستان مستقر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی هوایی هند بالگرد تهاجمی آپاچی آمریکا را جایگزین بالگرد تهاجمی قدیمی «میل-25» می‌کند.«مارشال بیرندر سینگ دانوآ» فرمانده نیروی هوایی هند گفت که این بالگردها مناسب با استانداردهای دقیق مورد نیاز نیروی هوایی هند تغییر داده شده است.

براساس گزارش «اسپوتنیک»، نیروی هوایی هند 8 بالگرد چند منظوره آپاچی را در نزدیکی مرز پاکستان مستقر کرد. استقرار رسمی بالگرد «آپاچی گاردین ای اچ-64» در پایگاه هوایی «پاتانکوت» واقع در 145 کیلومتری مرز با پاکستان انجام شد.

فرمانده نیروی هوایی هند گفت: « این بالگرد علاوه بر داشتن قابلیت‌های شلیک و موشک هدایت‌شونده ضدتانک، موشک‌های هوابه هوا و سایر مهمات، دارای توانایی‌های مدرن «جنگ الکترونیک» است. این قابلیت تطبیق‌‌پذیری بالگرد را در یک جنگ هوایی فراهم می‌کند.»

وزارت دفاع هند مدعی شد که استقرار این بالگردها به طور قابل ملاحظه‌ای قابلیت‌ها در مناطق کوهستانی را بهبود می‌بخشد.

هند قرارداد 1.15 میلیارددلاری برای تهیه 22 فروند بالگرد تهاجمی آپاچی را با شرکت بوئینگ آمریکا در روز 28 سپتامبر سال 2015 امضا کرد. طبق این قرارداد تحویل نخستین محموله بین ژوئیه 2019 تا سپتامبر 2019 بود و بخش باقی‌مانده از دسامبر 2019 تا مارس 2020 تحویل داده می‌شود.

تصمیم استقرار نخستین محموله در پایگاه هوایی پاتانکوت به دنبال تنش‌های اخیر با پاکستان گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، چهاردهم مرداد ماه دولت هند در اقدامی کم‌سابقه و تنش‌زا، بند 370 قانون اساسی این کشور را که مربوط به وضعیت ویژه و خودمختاری ایالت جامو و کشمیر بود، لغو کرد؛ به دنبال آن درگیری‌های شدید میان نظامیان هند و پاکستان در مرز کشمیر رخ داد. 

انتهای پیام/م

نظر شما