شناسهٔ خبر: 35130899 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

نخستین مرکز رشد خیر ساز کشوردر شهمیرزاد استان سمنان افتتاح شد

نخستین مرکز رشد خیر ساز کشوردر شهمیرزاد استان سمنان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، با حضور«سورنا ستاری» پردیس فناوری «نخستین مرکز رشد خیر ساز کشور» افتتاح شد.

 

مرکز رشد واحدهای فناور خیرساز کشور در زمین اهدایی توسط «محمدعلی کیانی شهمیرزادی» در وسعت ۸۰۶ متر مربع در چهار طبقه با زیربنای دو هزار و ۵۸ متر مربع احداث شده است.

 

بیش از ۳۰ میلیارد ریال برای افتتاح نخستین مرکز رشد واحدهای فناور خیرساز کشور در شهمیرزاد هزینه شده که سهم خیر در ساخت این مرکز، ۱۷ میلیارد ریال بوده و زمین نیز توسط او اهدا شده است.

 

کاربری مرکز رشد واحدهای فناور افتتاح شده در شهمیرزاد در زمینه استقرار واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان است که متقاضیان شهر شهمیرزاد، مهدیشهر و شهرهای اطراف می‌توانند استقرار داشته‌ باشند.

 

این مرکز مجهز به آزمایشگاه‌های میکروبیولوژی و تحقیقات کشاورزی است که فراهم بودن این تجهیزات نقشی مهم در تسریع و تسهیل فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان‌ دارد.

 

مرکز رشد واحدهای فناور در شهمیرزاد به منظور حمایت از دانش بنیان‌ها ساخته شده و زمینه ساز اشتغال منجر به ارزش افزوده بالاست.

 

اکنون در ابتدای فعالیت مرکز رشد واحدهای فناور شهمیرزاد حداقل ۲۰ واحد مستقر است.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین صبح امروزدر بدو ورود به استان سمنان و پس از استقبال رسمی توسط مسئولان، از دو شرکت دانش بنیان فعال در زمینه خودرو و همچنین تجهیزات کمپرسور در ایوان‌کی بازدید به عمل آورد.

 

این دو شرکت دانش بنیان نمونه‌ای از تلاش متخصصان بومی استان در زمینه تولیدات علمی می باشند.

 

دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، بازدید از چند واحد فناور در پردیس فناوری کیانی، بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان تجیران، صنایع الکترونیک ستزان، پتروسازه بین‌المللی آرام و همگرایان تولید و روانه شهرک صنعتی سمنان از دیگر برنامه‌های سفر معاون رئیس‌جمهور به استان سمنان است.

 

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور همچنین در جلسه شورای اداری و توسعه اقتصادی استان سمنان نیز که در استانداری سمنان برگزار می شود، حضور خواهد یافت.

 

بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان استان سمنان از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه معاون رئیس‌جمهور به استان سمنان است.

نظر شما