شناسهٔ خبر: 3512958 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

سکوت دانش‌آموزان هند برای احترام به قربانیان پیشاور + تصاویر

اختصاصی ابنا

دانش آموزان مدارس سراسر هند برای ادای احترام به قربانیان حادثه تلخ حمله تروریستی به مدرسه‌ای در شهر پیشاور پاکستان دو دقیقه سکوت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ دانش آموزان مدارس سراسر هند و نمایندگان پارلمان این کشور در جلسه روز چهارشنبه خود، برای ادای احترام به قربانیان حادثه تلخ حمله تروریستی روز گذشته به مدرسه‌ای در شهر پیشاور پاکستان و ابراز همدردی با خانواده‌ها آنان، دو دقیقه سکوت کردند.

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند نیز امروز در جلسه پارلمان این کشور حضور یافت و همراه نمایندگان، برای آرامش روح قربانیان این اقدام تروریستی دعا کرد.

نخست وزیر هند در واکنش به حمله تروریستی خونین طالبان به یک مدرسه در پیشاور ضمن بزدلانه خواندن حمله شبه نظامیان تحریک طالبان به دانش آموزان گفت: من به شدت این حمله بزدلانه را محکوم می‌کنم.

وی با ابراز همدردی با خانواده قربانیان حمله طالبان، این ضایعه را به دولت و ملت پاکستان تسلیت گفت.

جمهوری اسلامی ایران نیز جزو نخستین کشورهایی بود که حمله تروریستی به مدرسه پیشاور را محکوم کرد.

«مرضیه افخم» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، عصر روز گذشته با صدور بیانیه‌ای، این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کرد و ضمن ابراز همدردی با ملت و دولت پاکستان و به ویژه خانواده‌های قربانیان این اقدام تلخ گفت: این اقدام کاملا غیر اسلامی و غیر انسانی می‌باشد و تروریسم، افراط‌گری و به مخاطره انداختن جان مردم بیگناه به هر شکلی و با هر هدفی محکوم است.

افخم با تاکید بر لزوم حفظ آرامش و ثبات کشور دوست و همسایه پاکستان، همکاری کشورهای منطقه و جامعه جهانی را برای مبارزه علیه تروریسم و افراط‌گری، تقویت همبستگی و وحدت همه اقوام و مذاهب پاکستان برای توقف خشونت و افراط‌گری در آن کشور ضروری توصیف کرد.

بر اثر حمله روز سه شنبه به مدرسه‌ای در پیشاور پاکستان، دستکم ۱۴۱ نفر کشته شدند که ۱۳۲ نفر از آن‌ها را کودکان تشکیل داده‌اند.

در حمله به این مدرسه دولتی که زیر نظر ارتش پاکستان اداره می‌شد، ۱۳۳ تن نیز زخمی شدند.

ارتش پاکستان اعلام کرد تروریست‌های طالبان که یونیفورم ارتش به تن داشتند، ساعت ده و نیم صبح به مدرسه در جنوب شهر پیشاور، مرکز استان «خیبر پختونخوا» حمله کردند.

دانش آموزان این مدرسه اغلب از خانواده‌های ارتش پاکستان هستند و بین ۹ تا ۱۷ سال سن دارند. به گفته شاهدان، مهاجمان سوار بر وانت به ساختمان مدرسه نزدیک شدند و بعد از آتش زدن خودرو، داخل مدرسه شدند.


...............
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما