شناسهٔ خبر: 2657651 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاکستان از ابراز همدردی هند درخصوص فاجعه پیشاور قدردانی کرد

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی نخست وزیر پاکستان از واکنش به موقع نخست وزیر هند در محکومیت گروگانگیری و حادثه تروریستی روز سه شنبه در پیشاور و ابراز همدردی وی با مردم پاکستان و خانواده های جان باختگان این حادثه قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

'مصدق ملک' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ابراز همدردی و ارسال پیام تسلیت از سوی 'نارندارا مودی' نخست وزیر هند و برخی دیگر از مقامات عالی این کشور، اقدامی انسان دوستانه و قابل ستایش و تقدیر است.

به دنبال حمله تعدادی از شبه نظامیان تحریک طالبان پاکستان به یک مدرسه در شهر پیشاور و کشته شدن دست کم 130 نفر در این حادثه که در قالب یک عملیات گروگانگیری رخ داد و تا این لحظه هم ادامه دارد، هند نخستین کشوری بود که این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کرد و مراتب تسلیت و ابراز همدردی خود را با مردم و دولت پاکستان و خانواده های جان باختگان اعلام کرد.

نارندرا مودی نخست وزیر هند ساعتی پیش ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی مدرسه پیشاور، این اقدام را وحشیانه، غیرانسانی و نابخشودنی توصیف کرد.

پیش از نخست وزیر هند، 'راجنات سینگ' وزیر کشور و 'مان موهان سینگ' نخست وزیر سابق هند هم اقدام تروریستی در پیشاور را محکوم کردند.

سخنگوی نخست وزیر پاکستان در ادامه گفت و گو با ایرنا، ضمن ابراز همدردی با خانواده های جان باختگان حمله تروریستی به مدرسه پیشاور گفت: این گونه اقدام ها نه تنها پاکستان را از مبارزه علیه تروریسم منصرف نمی کند، بلکه باعث می شود ارتش و دولت پاکستان مصمم تر از قبل به تلاش های خود در مبارزه با تروریست ها ادامه دهند.

آساق*3**272**1723

نظر شما