شناسهٔ خبر: 35123955 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

درخواست سازمان ملل برای انجام تحقیقات درباره حمله وحشیانه عربستان به کمپ اسرای یمنی

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی : فرستاده سازمان ملل در امور یمن حمله هوایی عربستان به کمپ اسرای یمنی در استان « ذمار» را یک «تراژدی» خواند و خواستار انجام تحقیقات درباره این حمله شد.

«مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن در همین رابطه گفت: آنچه روز یکشنبه در « ذمار» اتفاق افتاد، یک «تراژدی» است و باید تحقیقاتی در این باره انجام شود . نماینده سازمان ملل تاکید کرد : تنها راه پایان یافتن کشتارها و رنج مردم یمن ، پایان دادن به درگیری‌ها است. در همین حال، کمیته بین‌المللی «صلیب سرخ» اعلام کرد که شمار کشته های حمله وحشیانه عربستان به کمپ اسرای یمنی در استان «ذمار» به ۱۰۰ تن رسیده است. صلیب سرخ همچنین در پی این حمله هوایی عربستان، از اعزام تیم امدادی و ارسال کمک های فوری پزشکی این سازمان به منطقه خبر داد.‌در چنین شرایطی،«سید عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن حمله ائتلاف سعودی به زندان اسرای جنگی در استان «ذمار» را محکوم کرد و گفت: این جنایت نشان می‌دهد، ائتلاف متجاوز ریختن خون همه مردم یمن حتی طرفداران خود را مباح می‌داند. وی تاکید کرد : جنایت دشمنان علیه اسرای جنگی، حکایت از کینه‌توزی و انحطاط اخلاقی و انسانی و سردرگمی ائتلاف متجاوز و به بن بست رسیدن آن در جنگ یمن دارد.

در تحولات میدانی نیز، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی با پهپادهای «قاصف k2» مواضع ائتلاف سعودی در شمال «حرض» در نزدیکی «جیزان» واقع در جنوب غربی عربستان سعودی را هدف قرار دادند. همزمان، شبکه خبری «المسیره» یمن نیز از حمله موشکی ارتش و انصارالله به مواضع شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی در استان «تعز» خبر داد. به گزارش شبکه خبری «المسیره» ، تجمع مزدوران در اردوگاه «خالد»، واقع در شهر «موزّع» استان «تعز» هدف یک فروند موشک از نوع «زلزال -۱ » قرار گرفت و شماری از آنان کشته یا زخمی شدند. نیروهای مقاومت یمن همچنین با شلیک یک فروند موشک «زلزال۱ » مواضع متجاوزان سعودی در استان «حجه» را در هم کوبیدند.

در همین حال و همزمان با تشدید درگیری ها میان ارتش و انصارالله با ائتلاف سعودی، تنش ها و اختلافات میان نیروهای تحت حمایت امارات و عربستان در جنوب یمن نیز همچنان ادامه داشت . در همین راستا شبه‌نظامیان وابسته به امارات در جنوب یمن، منطقه «عزان» در استان «شبوه» را از نیروهای دولت مستعفی یمن (متحد عربستان) پس گرفتند. طبق گزارش برخی رسانه‌ها ، نیروهای موسوم به «النخبه الشبوانیه» که تحت حمایت امارات هستند بر منطقه «عزان» در شهر «میغعه» واقع در استان «شبوه» (واقع در جنوب شرق یمن) مسلط شدند و نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن (به ریاست عبد ربه منصور هادی) را ناچار به عقب‌نشینی کردند.

نظر شما