شناسهٔ خبر: 35120094 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

در جلسه امروز مجلس؛

از کارت زرد به دژپسند تا تسهیل بدهی بانکی

پاسخ وزیر اقتصاد درباره اطلاع رسانی ناکافی قبلی به مشتریان بانک ها مبنی بر فعال سازی سامانه ارسال پیامک و برداشت کارمزد بدون اجازه و راه اندازی نشدن سامانه ثبت حقوق و مزایای شاغلان هم نمایندگان را قانع نکرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، ۱۱ شهریورماه) و در جریان سؤال احمد انارکی‌محمدی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی از فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره عدم اطلاع‌رسانی قبلی به مشتریان بانک‌ها مبنی بر فعال‌سازی سامانه ارسال پیامک و برداشت کارمزد بدون اجازه مشتریان، از توضیحات دژپسند قانع نشدند.

بر اساس این گزارش، بهارستان‌نشینان در این جلسه با ۶۶ رأی موافق، ۱۱۰ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نفر حاضردر جلسه از پاسخ دژپسند قانع نشدند.

<div id="video-display-embed-code_231161" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/718742/231161?width=400&height=300"></script></div>

متن کامل گزارش سؤال از وزیر اقتصاد به شرح زیر است:

دلیل  اطلاع رسانی نکردن قبلی به مشتریان بانک‌ها مبنی بر فعال سازی سامانه ارسال پیامک و برداشت کارمزد بدون اجازه مشتریان چیست؟

در اجرای ماده (۲۰۷) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، سوال فوق در جلسه رسمی مورخ ۲۳/۲/۱۳۹۸ کمیسیون با حضور ۱۷ نفر از نمایندگان عضو کمیسیون، نماینده محترم سوال کننده و وزیر محترم مطرح و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سوال کننده از پاسخ‌های ارائه شده وزیر، کمیسیون قلمرو سوال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (۳) ماده (۲۰۷) آیین‌نامه داخلی مجلس، گزارش سوال جهت اعلام وصول در اولین جلسه ارسال می‌گردد.

همچنین در ادامه جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، ۱۱ شهریور) پارلمان، محمدرضا صباغیان نماینده مهریز و ۱۱ نماینده دیگر درباره علت عدم اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه ششم و راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای شاغلان دستگاه‌های ذی‌ربط از وزیر اقتصاد نیز مطرح شد که در نهایت صباغیان اعلام کرد از پاسخ‌های وزیر اقتصاد قانع نشده و آن را به رأی مجلس گذاشت، به این ترتیب نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز خانه ملت دو کارت زرد به وزیر اقتصاد دادند.

خانه‌ملتی‌ها در این جلسه با ۹۳ رأی موافق، ۹۵ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر، از پاسخ‌های وزیر اقتصاد قانع نشدند.


***اما نمایندگان از پاسخ وزیر ارتباطات درباره علت اجرا نشدن وظایف قانونی در احراز هویت افراد در اینترنت، ساماندهی فیلترشکن‌ها و قطع سیم کارت‌های مجعول قانع شدند.

مجلسی‌ها امروز همچنین شرایط و الزامات اعطای امتیاز کسب و کار را مشخص کردند.

نمایندگان در خانه ملت در ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون تجارت، الزامات پرداخت و فسخ ضمانت نامه‌های تجاری را تعیین کردند.
مجلس همچنین طرح تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی را برای بررسی بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع داد.
 
*جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی فردا در صحن مجلس برگزار می شود.

نظر شما