شناسهٔ خبر: 3508053 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

اخبار کوتاه نيروي انتظامي لرستان؛

جمع آوري 2960 معتاد پرخطر در دورود /کشف يك كيلو شيشه در مخفيگاه سوداگر مرگ

فرمانده انتظامي دورود لرستان از جمع آوري 2 هزار و 960 معتاد پرخطر از ابتداي سال جاري تا كنون در اين شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، سرهنگ "هدايت اله حسنوند" با بيان اينكه اعتياد بدون شك يكي از معضلات پيش رو جامعه ما است، گفت: از ابتداي سال جاري تا كنون تعداد 2 هزار و 960 نفر معتاد تابلو پر خطر جمع آوري و به مراكز ترك اعتياد معرفي شده اند.
وي افزود: هدف از برخورد با معتادان علاوه بر نجات آنها از اين بلاي خانمانسوز باعث پيشگيري از جرايم خرد نيز مي شود.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه مراكز بازپروري و ترك اعتياد مي بايست به صورت قانوني و اصولي در راستاي ارائه خدمات به مردم گام بردارند، اظهار داشت: با نظارت بعمل آمده از مراكز ترك اعتياد در دورود، تعداد 6 مركز كه به صورت غير قانوني و فاقد مجوز فعاليت مي كردند شناسايي و پلمپ شدند.
اين مقام مسوول خاطر نشان كرد: اين مراكز كه اقداماتي خلاف موازين مصوب نظير برخورد غير علمي با معتادان و اخذ وجوه غير قانوني از خانواده بيماران را داشته اند پلمپ و بيماران اين مراكز به كمپهاي ترك اعتياد داراي مجوز براي بازپروري اعزام شدند.
"حسنوند" به خانواده ها توصيه كرد: راه برخورد با اعتياد طرد و رها نمودن معتاد از كانون خانواده و جامعه نيست و از اين روش خودداري نماييد.

کشف 440 عدد ادکلن خارجي قاچاق در دلفان

فرمانده انتظامي شهرستان دلفان لرستان از کشف 440 عدد ادکلن خارجي غير مجاز فاقد مجوز گمرکي در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "علي نجات کرمي" در تشريح اين خبر گفت: مأموران ايست بازرسي گردنه گشور حين کنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه پرايد مشکوک پس از توقف در بازرسي از آن تعداد 440 عدد ادکلن خارجي فاقد مجوز کشف و ضبط شد.
وي بيان داشت: ارزش ريالي اين محموله مكشوفه كه از بندر گناوه به کرمانشاه بارگيري شده بود 130 ميليون ريال مي باشد.
انهدام باند سارق و كشف 12 فقره سرقت وسيله نقليه
فرمانده انتظامي بروجرد لرستان از انهدام يك باند سه نفره سارق و کشف 12 فقره سرقت خودرو و موتورسيکلت در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "دليري" گفت: در پي چندين فقره سرقت خودرو و موتورسيکلت، پيگيري موضوع در دستور کار ماموران انتظامي اين شهرستان قرار گرفت.
وي افزود: ماموران با تحقيقات گسترده افرادي را كه با همدستي يکديگر اقدام به سرقت وسيله نقليه مي کردند را شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه سه نفر اعضاي اين باند را دستگير كردند.
فرمانده انتظامي بروجرد، تصريح كرد: سارقان در بازجويي هاي اوليه به 12 فقره سرقت خودرو و موتورسيکلت اعتراف کردند و با شناسايي مالباختگان تحويل مقام قضائي شدند.

كشف 5 ميليارد ريال البسه قاچاق در خرم آباد

رئيس پليس آگاهي استان لرستان از کشف يك محموله انواع البسه خارجي قاچاق به ارزش 5 ميليارد ريال در شهرستان خرم آباد خبر داد.
سرهنگ "قدرت الله دالوند" در اين باره گفت: در پي دريافت اخبار رسيده مبني بر جابجايي مقاديري كالاي قاچاق توسط يك نفر متخلف با يك دستگاه تريلي از استان هاي جنوبي به لرستان، موضوع در دستو كار مأموران پليس آگاهي استان قرار گرفت.
وي افزود: مأموران با اكيب هاي ويژه در محور آزاد راه انديمشك – خرم آباد مستقر و با مشاهده تريلي آن را توقيف كردند.
اين مقام انتظامي اظهار داشت: در بازرسي از خودرو مذكور مقادير قابل توجهي انواع البسه خارجي قاچاق فاقد مجوز گمركي کشف و ضبط شد.
رئيس پليس آگاهي استان، ارزش ريالي كالاهاي مكشوفه را كه از استان هاي جنوبي به تهران بارگيري شده بود 5 ميليارد ريال اعلام و تصريح كرد: در اين رابطه يك متخلف نيز دستگير شده است.

کشف يك كيلو شيشه در مخفيگاه سوداگر مرگ

فرمانده انتظامي شهرستان خرم آباد از کشف يك كيلو و222 گرم مواد مخدر صنعتي شيشه در مخفيگاه يك سوداگر مرگ خبر داد.
سرهنگ "حسين نجفي" گفت : در پي كسب خبري مبني بر اينكه فردي در يکي از محله هاي شهر خرم آباد اقدام به تهيه و توزيع مواد مخدر مي کند، موضوع به صورت ويژه در دستور كار مأموران مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
وي افزود: مأموران با کارهاي اطلاعاتي گسترده و هماهنگي قضائي مخفيگاه فرد متخلف را شناسايي كردند.
"نجفي" اظهار داشت: در بازرسي از مخفيگاه متهم 100 بسته شيشه به وزن يک کيلو و 222 گرم کشف شد.

30هزار و 600 نخ سيگار قاچاق در دلفان کشف شد
فرمانده انتظامي دلفان لرستان از کشف 30هزار و 600 نخ سيگار خارجي قاچاق در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "علي نجات کرمي" در تشريح اين خبر گفت: مأموران انتظامي پاسگاه کاکاوند شرقي اين شهرستان حين کنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه پژو 405 مشکوک و آن را توقيف كرده و در بازرسي خودرو 30 هزار و600 نخ سيگار خارجي قاچاق فاقد مجوز گمرکي کشف و ضبط كردند.
وي در ادامه بيان داشت: در اين خصوص يک نفر دستگير و همراه محموله مكشوفه تحويل مراجع قضائي شد.

نظر شما