شناسهٔ خبر: 35065372 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

آزادراه تهران-شمال به تابستان نمی‌رسد، شاید پاییز

افتتاح و راه‌اندازی قطعه نخست آزادراه تهران-شمال مدت‌هاست که با تغییر تاریخ مواجه می‌شود و هر بار، زمان جدیدی برای این اتفاق در رسانه‌ها مشخص می‌شود. بهار ۱۳۹۶، پایان سال ۱۳۹۶، سال ۱۳۹۷، تابستان ۱۳۹۸ و نهایتا پاییز ۱۳۹۸ بخشی از تاریخ‌های مشخص شده برای افتتاح آزادراه بوده است و در حال حاضر مشخص نیست مردم دقیقا از چه زمانی می‌توانند از قطعه یک و نهایتا از چند سال بعد می‌توانند از همه‌ی فازهای آزادراه تهران–شمال استفاده کنند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

پروژه ساخت آزادراه تهران-شمال به طول ۱۲۱ کیلومتر در سال ۱۳۷۶کلید خورد و بر اساس زمان‌بندی‌های مشخص شده این آزادراه قرار بود، همه چهار منطقه آن تا سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد اما با نگاهی به برنامه‌های در حال تغییر برای افتتاح و بهره‌برداری منطقه یک تهران–شمال، به نظر نمی‌رسد که کل پروژه نیز در زمان تعیین شده به پایان برسد.

آزادراه تهران-شمال به تابستان نمی‌رسد، شاید پاییز

درحالی که طی سال‌های گذشته چندین بار تاریخ‌ اعلام شده برای بهره‌برداری از فاز یک آزادراه تهران–شمال تغییر کرده و با خلع ید از پیمانکار چینی و واگذاری کارها به بنیاد مستضعفان، کار در این آزادراه استراتژیک سرعت گرفته بود، قرار بود فاز اول آزادراه تا پایان تابستان امسال به بهره‌برداری برسد و حالا هم پس از تغییرات مختلف، زمان بهره‌برداری از تابستان امسال به پاییز و قبل از زمستان امسال تغییر کرده است.

از اواخر سال گذشته وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت ساخت و حتی بنیاد مستضعفان به عنوان پیمانکار و مجری این طرح، تابستان سال جاری را برای افتتاح قطعه نخست آزادراه تهران-شمال اعلام کرده بودند اما زمزمه‌های دوباره تغییر زمان از ماه‌های گذشته شروع شد و خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با تخصیص اعتبار، منطقه یک، آزادراه تهران-شمال تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی هم اخیرا زمان جدیدی را برای افتتاح اعلام کرد، محمد اسلامی در این باره اظهار کرد: عملیات اجرایی قطعه یک این آزادراه رو به اتمام است و تا پایان شهریور عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و نصب تجهیزات ایمنی، نقاشی، شستشو و نظارت و کابل کشی آن و همچنین استقرار سیستم مدیریت هوشمند اجرایی می شود و بلافاصله بعد از استقرار مدیریت هوشمند، زمینه عبور و مرور مردم فراهم خواهد شد که امیدواریم قبل از پایان پاییز این امر اجرایی شود.

البته تاریخ‌های دیگری هم طی هفته‌های گذشته برای این مهم اعلام شده و "قبل از زمستان" و "زمستان" امسال هم به عنوان زمان بهره‌برداری از قطعه یک آزادراه تهران – شمال توسط اسلامی مشخص شده است اما باید دید، افتتاح این ۳۲ کیلومتر به امسال می‌رسد یا ممکن است بازهم به زمان دیگری موکول شود.

نظر شما