شناسهٔ خبر: 35052047 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

تبریز قتلگاه سرخابی‌های پایتخت؛

تراکتور 1 - 0 پرسپولیس؛ اولین برد دنیزلی در غوغای یادگار/ مدافع قهرمانی بالاخره زانو زد!

بازی بزرگ هفته دوم لیگ برتر فوتبال با برتری شاگردان دنیزلی به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، تیم فوتبال تراکتور آذربایجان در چارچوب دیداری حساس از هفته دوم لیگ برتر و در اولین بازی خانگی خود به مصاف پرسپولیس تهران رفت که در پایان موفق شد با یک گل حریف خود را شکست دهد.

احسان حاج‌صفی در لحظات انتهایی نیمه اول تنها گل این بازی را به ثمر رساند تا بعد از شکست هفته گذشته استقلال در تبریز، این بار پرسپولیس دیگر تیم پایتخت در این شهر زانو زده و با دست خالی زمین را ترک کند. 

با این نتیجه که در ورزشگاه مملو از تماشاگر یادگار امام ره تبریز رقم خورد، تراکتوری‌ها به نخستین برد خود با هدایت مصطفی دنیزلی دست یافته و نیز اولین پیروزی‌شان را در لیگ نوزدهم جشن گرفتند.

در جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال، تراکتوری‌ها با کسب امتیازات کامل این بازی 4 امتیازی شده و به مکان چهارم صعود کردند. در سمت مقابل، پرسپولیس با همان 3 امتیاز قبلی خود در جایگاه ششم ایستاد.

نکته ویژه: تراکتور بعد از 4 فصل موفق به شکست پرسپولیس شده و به طلسم نبردن‌های خود مقابل همرنگ تهرانی در لیگ برتر فوتبال پایان بخشد.

گزارش کامل این بازی را در ادامه می‌خوانید:

تراکتور آذربایجان: محمدرشید مظاهری، محمدرضا خانزاده، ایمان سلیمی، میثم تیموری، مهدی تیکدری، رضا اسدی، مسعود شجاعی، احسان حاج‌صفی (1+90 سعید مهری)، اشکان دژاگه (71- یوکیا سوگیتا)، ویلیان میمبلا (80- ساسان انصاری) و کوین فورچونه.
سرمربی: مصطفی دنیزلی

پرسپولیس تهران: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری (67- امیر روستایی)، محمدی نادری (78 - جونیور براندائو)، احمد نوراللهی، امید عالیشاه (46- بشار رسن)، وحید امیری، سیامک نعمتی، مهدی ترابی و علی علیپور.
سرمربی: گابریل کالدرون

گروه داوری: داور وسط: بیژن حیدری - کمک داوران: رضا سخندان و علیرضا ایلدروم

اخطار: ایمان سلیمی، احسان حاج‌صفی و اشکان دژاگه از تراکتور و سیامک نعمتی و علیرضا بیرانوند از پرسپولیس

دقایق حساس: 

* دقیقه 6: اشتباه عجیب رشید مظاهری که توپ را تقدیم علی علیپور کرد اما با تعلل مهاجم پرسپولیس موقعیت طلایی برای این تیم از دست رفت.

* دقیقه 9: پاس رو به عقب بازیکنان پرسپولیس از بین پاهای علیرضا بیرانوند عبور کرده و نزدیک بود کار دست این تیم بدهد که او در ادامه توپ را دور کرد.

* دقیقه 13: ویلیان میمبلا یار روبه‌رویی خود را به زیبایی از سر راه برداشته و شوت سنگینی را به سمت دروازه روانه کرد که به مدافعان پرسپولیس برخورد کرده و راهی کرنر شد.

* دقیقه 16: کار تیمی خوب بازیکنان تراکتور درنهایت با شوت کوین فوچونه از پشت محوطه جریمه پرسپولیس همراه شد که با اختلاف به بیرون رفت.

* دقیقه 18: خطای شدید سیامک نعمتی روی ویلیان میمبلا باعث شد تا اولین کارت زرد بازی به نام این بازیکن پرسپولیس ثبت شود.

* دقیقه 25: در این لحظات بازی بسیار آرام دنبال می‌شود و دروازه‌بانان دو تیم بیکارترین بازیکنان میدان هستند.

* دقیقه 34: سانتر بازیکنان پرسپولیس روی دروازه تراکتور با خروج به موقع مظاهری مواجه شد که وی توپ را از منطقه خطر دور کرد.

* دقیقه 38: ارسال یاران میزبان از روی نقطه کرنر در شلوغی محوطه جریمه میهمان توسط مدافعان این تیم دفع و به ضد حمله تبدیل شد که تکل زیبای مدافع تراکتور در موقعیت 2 به 3 هجوم خطرناک حریف را خنثی کرد.

* دقیقه 40: شوت از راه دور احمد نوراللهی بسیار کم جون بود و با اختلاف زیاد از کنار دروازه به بیرون رفت. 

* دقیقه 45+2 - گل برای تراکتور: مسعود شجاعی روی یک همکاری فوق‌العاده توپ را از روی نقطه کرنر به احسان حاج‌صفی که در جناح مخالف پشت محوطه جریمه حریف جایگیری کرده بود رساند و این هافبک ملی‌پوش تراکتور نیز بعد از کنترل توپ و گذر از بازیکن حریف با شوتی زمینی دروازه بیرانوند را فرو ریخت.

- نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود تیم تراکتور خاتمه پذیرفت.

* دقیقه 47: اولین موقعیت نیمه دوم برای تیم میهمان شکل گرفت که طی آن، علی علیپور با شوت خود دروازه تراکتور را تهدید کرد اما ضربه خطرناک او راهی به چارچوب نیافت.

* دقیقه 54: ضربه پرقدرت بشار رسن - یار تعویضی تیم پرسپولیس - که از پشت محوطه جریمه نواخته شد، بازهم در چارچوب نبود و با اختلاف راهی اوت شد.

* دقیقه 58: شوت سهمگین و تماشایی ویلیان میمبلا از روی یک ضربه ایستگاهی با عکس‌العمل دیدنی علیرضا بیرانوند راهی کرنر شد.

* دقیقه 59: تراکتوری‌ها بدشانس بودند که به گل دوم نرسیدند چراکه ارسال دقیق میثم تیموری با ضربه سر مسعود شجاعی با کمترین اختلاف ممکن به بیرون رفت.

* دقیقه 61: طی هجومی خطرناک، کوین فورچونه توپ را در جناح چپ به احسان حاج‌صفی سپرد اما سانتر این بازیکن در دهانه دروازه و درحالی که اشکان دژاگه در موقعیت گلزنی قرار داشت، از بالای سر این بازیکن عبور کرد.

* دقیقه 65: شوت ویلیان میمبلا این بار دقت لازم را نداشت و با اختلاف از بالای دروازه بیرانوند راهی اوت شد.

* دقیقه 66: رشید مظاهری به زیبایی هرچه تمامتر ضربه ایستگاهی بشار رسن را از کنج دروازه بیرون کشیده و به کرنر فرستاد تا یک سیو عالی را به نام خود ثبت کند.

* دقیقه 68: سانتر اشکان دژاگه به سمت دروازه پرسپولیس روی سر بازیکن تراکتور ننشست تا این موقعیت برای این تیم به هدر برود.

* دقیقه 74: روی یک ضربه شروع مجدد، وحید امیری در دهانه دروازه تراکتور با ضربه سر چکشی تا آستانه گلزنی پیش رفت اما بازهم مظاهری با عکس‌العمل دیدنی خود ناجی تراکتور شد.

* دقیقه 86: ایمان سلیمی روی علیرضا بیرانوند مرتکب خطا شده و مانع از آغاز سریع بازی شد که موجب عصبانیت سنگربان پرسپولیس شد و این فعل و انفعال، یک کارت زرد را برای هر دو بازیکن به دنبال داشت.

* دقیقه 88: شوت از راه دور مهدی ترابی دروازه تراکتور را تهدید کرد که رشید مظاهری در دو ضرب توپ را در اختیار گرفت.

- قاضی میدان بعد از 5 دقیقه وقت اضافه بر سوت خود به نشانه پایان بازی دمید تا جدال بزرگ هفته دوم لیگ برتر با پیروزی یک بر صفر سرخ‌پوشان دیار آذربایجان خاتمه یابد.

انتهای پیام/

نظر شما