شناسهٔ خبر: 35045876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برق پایدار و مسکن،هدیه دولت به مردم سرفاریاب

خبرگزاری صداوسیما

در هفته دولت طرح برق رسانی به منطقه وهری بخش سرفاریاب با هزینه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بهره برداری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، قائم مقام شرکت توزیع برق استان در حاشیه مراسم افتتاحیه طرح برق رسانی به روستای وهری سرفاریاب از توابع شهرستان چرام گفت: برای بهره برداری از این طرح ۵ هزار متر شبکه فشار متوسط، هزار و ۶۵۲ متر شبکه فشار ضعیف برق، ۴ دستگاه ترانسفورماتور و همچنین ۵۲ شعله چراغ روشنایی استفاده شده است.
نادر جانی پور با بیان اینکه برای بهره برداری از این طرح برق رسانی به روستای وهری یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است گفت: با بهره برداری از این طرح ۳۱ خانوار از نعمت برق پایدار برخوردار شدند.
مدیر برق شهرستان چرام نیز تامین برق منطقه وهری بخش سرفاریاب، جلوگیری از مهاجرت روستائیان و همچنین رونق تولید را از مزایای این طرح برشمرد و گفت: اعتبار این طرح ازمنابع داخلی شرکت توزیع نیروی برق استان تامین شده است.
محمد برزین زاده افزود: روستای وهری از مناطق سردسیری شهرستان چرام و در ۳۰ کیلومتری شهر سرفاریاب واقع شده است.
رییس اداره بهزیستی شهرستان چرام نیز در حاشیه افتتاح منزل مسکونی خانواده دو معلولی در سرفاریاب گفت: اداره بهزیستی ازسال ۹۵ طرح ساخت مسکن برای ۴۷ خانوار دو معلولی شهرستان چرام را آغاز کرده است.
عزیز راکبی زاده افزود: با حمایت دولت و به برکت نظام جمهوری اسلامی ۴۰ خانوار صاحب مسکن شده اند و تلاش برای خانه دارشدن بقیه نیز در اولویت است.
وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای ساخت هر واحد مسکن خانوار‌های دو معلولی در شهر ۵۵۰ میلیون ریال بوده که ۳۰۰میلیون ریال آن بلاعوض و ۲۵۰میلیون دیگر به صورت تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.
راکبی زاده ادامه داد: برای احداث هر واحد مسکن روستایی در سرفاریاب ۲۰۰ تومان تسهیلات بلاعوض و ۱۸۰میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.

نظر شما