شناسهٔ خبر: 35036842 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نباید وزارت خارجه درباره سفرهای ظریف مردم ایران را بیگانه تلقی کند

یک نماینده مجلس از اینکه اطلاعات سفر ظریف به فرانسه برای اولین بار از طریق رسانه‌های خارجی منتشر شد انتقاد کرد و گفت: نباید وزارت خارجه مردم ایران را بیگانه تلقی کند چرا که خبرگزاری‌های خارجی وقایع را تحریف شده منتشر می‌کنند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: اینکه سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به فرانسه که محل برگزاری نشست گروه هفت از سوی رسانه‌های خارجی برای اولین بار خبری شود اتفاق خوبی نبود. 

وی افزود: ظریف در حال ارتباطات و سفرهای متعددی است که طبیعتاً با هماهنگی صورت می‌گیرد ولی بهتر است علل،‌ عواید و نتایج این سفر را با خبرگزاری‌های مختلف و اصحاب رسانه هماهنگ کنند تا مردم ایران که در انتظار شنیدن نتایج این سفرها هستند در جریان امر قرار گیرند. 

نماینده ملایر در مجلس  تصریح کرد: اینکه مردم ایران از سوی وزارت امور خارجه بیگانه تلقی شوند و اخبار سفرهای آقای ظریف از سوی خبرگزاری‌های خارجی برای اولین بار بازتاب داده شود خوب نیست چرا که از همین روش‌ و کارها در برجام ضربه خورده‌ایم. 

آزادی‌خواه خاطرنشان کرد: در برجام پنهان‌کاری صورت گرفته و شفافیتی در مذاکراتی که بین‌المللی بود وجود نداشت هرچند که سطح طبقه‌بندی محرمانه هم نداشت و متاسفانه همین کارها از علل آسیب در برجام بود. 

وی افزود: اینکه افکار عمومی ایران کاملا در اختیار رسانه‌های غربی قرار گیرند می‌تواند منجر به تحریف واقعیت‌ها و بی‌حرمتی به تمامیت عرضی جمهوری اسلامی ایران باشد چرا که کار فراتر از رسانه‌ها، مطبوعات و خبرگزاری‌های ایرانی است.

نماینده ملایر در مجلس خاطرنشان کرد: اینکه شرایط از سوی وزارت خارجه به شکلی هماهنگ شود که مردم ایران اخبار مسئولین کشور خودشان کشور خودمان را از طریق رسانه‌های خارجی بشنوند خوب نیست. 

آزادی‌خواه افزود: شاید یکی از مهمترین دلایل عدم اطلاع‌رسانی ظریف برای سفر به فرانسه و مذاکراتی در حاشیه گروه هفت آن بود که نگران مخالفت‌های عمومی برای مذاکره با آمریکا بودند و گویا هیات دولت معتقد است که باید در یک فضای آرام کارهای مذاکرات با طرف‌های خارجی را دنبال کنند؛ چرا که آستانه انتقادپذیری رئیس‌جمهور بسیار پایین است. 

انتهای پیام/

نظر شما