شناسهٔ خبر: 3503197 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بالدی خبرداد:

گرد و غبار خوزستان را فراگرفت/ منشا این پدیده درون استانی است

اهواز ـ مدیركل بحران استانداری خوزستان گفت: به دنبال كاهش بارندگی های سال جاری، پدیده گرد و غبار تا اواخر هفته مهمان مردم استان است.

صاحب‌خبر -

هاشم بالدی در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان كرد: طبق پیش بینی های هواشناسی، پدیده گرد و غبار از امروز در برخی مناطق استان آغاز و تا روز چهارشنبه ادامه دارد كه میزان این پدیده در برخی از شهرها بیشتر خواهد بود.

وی افزود: پیش بینی می شود در این مدت غلظت گرد و غبار در هوا تا هزار و یا هزار و ۵۰۰ میكروگرم در متر مربع نیز برسد كه میزان سنجش ما، دستگاه های محیط زیست است.

مدیركل بحران استانداری خوزستان با بیان اینكه منشا این گرد و غبار درون استانی است، اظهار كرد: از  بعد از ظهر امروز هم در برخی از شهرهای استان شاهد بارش باران خواهیم بود كه این بارش ها نیز تا اواخر هفته ادامه دارد ور در نقاط شمالی و شرقی استان بیشتر است.

بالدی هشدار داد: احتمال طغیان رودخانه در این مناطق وجود دارد به همین دلیل از هم استانی ها تقاضا داریم در این خصوص نكات ایمنی را رعایت كنند و صیادان، لنج داران و صاحبان قایق ها به دلیل احتمال طوفانی شدن هوا از حضور در رودخانه ها خودداری كنند.

وی ادامه داد: در راستای پیشگیری و كاهش حوادث احتمالی به علت احتمال وقوع صاعقه به كشاورزان و دامداران و دیگر افراد توصیه می كنیم از قرار گرفتن در فضای آزاد خودداری كرده و همچنین به دلیل وقوع پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا افراد دارای مشكل تنفسی، ساكنان مراكز  و كودكان از حضور در فضای باز بپرهیزند.                    

 

نظر شما