شناسهٔ خبر: 35028371 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سردار حاجی‌زاده:

سرنگونی پهپاد آمریکا عملیات روانی «سایه جنگ» را خنثی کرد/ در صورت لزوم پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد اصابت قرار می‌دهیم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه دشمنان یک عملیات روانی گسترده به راه انداختند که قرار است جنگ علیه ما به راه بیفتد، گفت: حتی سرویس‌های اطلاعاتی دوست هم به ما می‌گفتند قرار است به شما حمله شود، اما ما می‌دانستیم که این اتفاق نمی‌افتد.

صاحب‌خبر -

سرنگونی پهپاد آمریکا عملیات روانی «سایه جنگ» را خنثی کرد/ پایگاه‌های آمریکا در قطر و امارات هدف‌گیری شده بودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه صبح امروز در اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات قرآنی این نیرو اظهار داشت: باید این حرکت قرآنی را فراگیر کنیم؛ هرچند مسابقات قرآنی خوب است، اما فراگیری آن مهم‌تر است؛ بر این اساس، ردیف‌هایی را برای دارالقرآن‌ها و فراگیری قرآن پیش بینی کردیم.

وی افزود: مشکلاتی که امروز در حوزه فرهنگی و اقتصادی داریم ناشی از آن است که فرهنگ قرآنی و اسلام ناب را پیاده نکرده‌ایم.

سردار حاجی زاده ادامه داد: زمانی که آمریکایی‌ها هواپیمای ایرباس ما را با ۲۹۰ نفر مسافر مورد اصابت قرار دادند رییس‌جمهور آمریکا نه تنها مسئولیت این کار را نمی‌پذیرد و عذر خواهی نمی‌کند بلکه بعد‌ها به فرمانده آن ناو مدال هم می‌دهد.

سردار حاجی زاده ادامه داد: اما امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که هواپیمای فوق پیشرفته جاسوسی آمریکایی‌ها که قرار است جایگزین هواپیمای یو ۲ شود و سالیان سال در ارتش آمریکا خدمت کند توسط رزمندگان نیروی هوافضای سپاه سرنگون می‌شود و آمریکایی‌ها نه تنها اقدامی علیه ما نکردند بلکه به خاطر نزدن هواپیمای پی ۸ که ۳۰ سرنشین داشت از ما تشکر می‌کند.

برخی‌ها از ما سئوال می‌کنند که چگونه است در حوزه دفاعی پیشرفت‌های زیادی داریم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به اینکه این اتفاق به خاطر تبعیت از ولایت و اجرای فرامین رهبری افتاده است، ادامه داد: برخی‌ها از ما سئوال می‌کنند که چگونه است در حوزه دفاعی پیشرفت‌های زیادی داریم، ولی در سایر حوزه‌ها نتوانستیم پیشرفت کنیم البته تا چند ماه پیش خیلی‌ها حتی از خودی‌ها با شک و تردید به پیشرفت‌های نظامی ما نگاه می‌کردند، اما الان همه پیشرفت‌های دفاعی ما را باور کرده‌اند.

وی‌ تصریح کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: به دشمن سیلی می‌زنیم، چهار ساعت بعد نیرو‌های موشکی ما مقر‌های داعش را از بین می‌برند و زمانی هم که ایشان گفتند اقدام انگلیس بی جواب نمی‌ماند تنها ۴۸ ساعت بعد کشتی در خلیج فارس توقیف می‌شود؛ در واقع این‌ها نسخه‌هایی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی صادر کردند و دقیق اجرا شد البته همین نسخه‌ها را هم در رابطه با سایر بخش‌ها صادر کردند، ولی در بخش‌های دیگر هنوز توانمندی‌های مان را باور نکردند.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال در رابطه با برجام زمانی که ترامپ گفت: برجام را پاره می‌کنیم رهبری در پاسخ له این اظهارات عنوان کردتد که ما هم در صورت انجام چنین کاری برجام را به آتش می‌کشیم.

اروپایی‌هایی نشان دادند بخشی از نقشه شیطانی آمریکایی هستند

سردار حاجی زاده ادامه داد: حدود ۱۵ ماه که از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد نشان داده اروپایی‌ها هم بخشی از نقشه شیطانی آمریکایی هستند و بنا دارند تا ما را برای خارج شدن از ساختار برجام بترسانند و حتی برای این کار سایه جنگ را به عنوان چاشنی این موضوع مطرح کردند. به عبارت دیگر ترساندن ایران در حوزه اقتصادی با آمریکا و حفظ ایران در برجام با اروپا است.

وی در ادامه عنوان کرد: یک عملیات روانی گسترده به راه انداختند که قرار است جنگ علیه ما به راه بیافتد حتی سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های دوست هم به ما می‌گفتند قرار است به شما حمله شود، اما ما می‌دانستیم که این اتفاق نمی‌افتد. زیرا این حربه‌ای بود تا ما پای میز مذاکره بر گردیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: زمانی سایه جنگ بر طرف شد که پهپاد آمریکایی سرنگون شد البته درصد کمی احتمال تلافی آمریکا را می‌دادیم، اما با این حال در صورت اصابت اولین بمب یا موشک آمریکایی‌ها به ایران، پایگاه‌های آنها را مورد اصابت قرار دهیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در ادامه عنوان کرد: آمریکایی‌ها می‌دانستند اگر اقدامی انجام دهند با پاسخ ما روبرو می‌شوند و باید پا به پای ما جلو بیایند و این باعث می‌شود جنگ گسترش یابد یا اینکه اگر درگیری محدود صورت می‌گرفت، برای آن‌ها نتیجه‌ای را در بر نداشت لذا برای اولین بار مردم دنیا فهمیدند که قدرت و هیمنه آمریکا پوشالی است.

وی بیان کرد: زمانی بحث بر این بود که اگر عربستان و امارات مورد اصابت قرار گیرند آمریکا جه واکتشی نشان می‌دهد که این با سرنگون شدن پهپاد آمریکایی‌ها مشخص شد نه تنها نسبت به آن‌ها واکنشی نشان نمی‌دهند بلکه از خودشان هم نمی‌توانند دفاع کنند.

سردار حاجی زاده افزود: البته همه این موفقیت‌ها با عمل به تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و برگفته از سلام ناب به دست آمده است. این روش نشان داده که اگر به آن‌ها درست عمل کنیم هر کاری شدنی بوده و هر مشکلی قابل حل است.
وی ادامه داد: مشکلات امروز ناشی از وجود عده ای غربگرا در برخی مسئولیت‌ها است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: باور کتید کار در حوزه دفاعی و نظامی و تولید سلاح هزاران بار پیچیده‌تر از حوزه غیر نظامی است، اما ما در این حوزه‌ها کار نکرده‌ایم و الا ما کشور فقیری نیستیم و منابع فراوانی داریم پس باید همان گونه که در بخش نظامی با کار جهادی به موفقیت رسیدیم در سایر بخش‌ها نیز با پیروی از این همین الگو مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام/۲۳۱

نظر شما