شناسهٔ خبر: 35014560 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی

آزادی محمدعلی نجفی

وکیل محمدعلی نجفی از آزادی موکلش با وثیقه یک میلیارد تومانی خبر داد

صاحب‌خبر -
آقای گودرزی در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران با این وثیقه، یک ساعت پیش از زندان اوین آزاد شد.
<div id="video-display-embed-code_3885641"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2511167/3885641?width=350&height=250"></script></div>
وی گفت: فلسفه صدور قرار بازداشت موقت در قتل‌های عمدی، مجازات قصاص است. وقتی قصاص منتفی شد دادگاه می‌تواند با مساعدت و در جهت کمک به حال متهم قرار بازداشت موقت را فک و به قرار متناسب دیگری تبدیل شود.
گودرزی تصریح کرد: در این پرونده طبق مبنای قضایی و با گذشت اولیای دم و منتفی شدن مجازات قصاص و مساعدت دادگاه، قرار بازداشت موقت به قرار وثیقه یک میلیارد تومانی تبدیل شد.
وکیل نجفی گفت: یک ساعت پیش با تودیع وثیقه، سپردن سند و بازداشت وثیقه و طی شدن تشریفات تودیع وثیقه، موکلم از زندان اوین آزاد شد.
هفتم خرداد امسال میترا استاد همسر دوم شهردار اسبق تهران در منزل شخصی خود به ضرب گلوله کشته شد که ۱۰ ساعت بعد محمد علی نجفی با حضور در آگاهی به قتل همسر دوم خود اعتراف کرد.
دادگاه‌های علنی رسیدگی به پرونده این قتل، در روز‌های ۲۲، ۲۶ و ۳۱ تیر در سه جلسه و با حضور اولیای دم، متهم و وکلای طرفین پرونده در شعبه نهم کیفری یک استان تهران و به ریاست قاضی محمدی کشلوکی برگزار شد.
قاضی کشکولی محمد علی نجفی را در مهلت قانونی پس از برگزاری دادگاه به قصاص محکوم کرد و در نهایت ۲۳ مرداد امسال مسعود استاد برادر میترا استاد با انتشار متنی در صفحه شخصی خود، از گذشت خانواده اش برای قصاص نجفی خبر داد.

نظر شما