شناسهٔ خبر: 35000007 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

موضع وزارت ورزش درقبال بدهی کشتی و درخواست کمک فدراسیون فوتبال

صاحب‌خبر -
 

معاون مالی و توسعه منابع انسانی وزارت ورزش گفت: در اعتبارات هزینه ردیف اصلی ۳۴۱ میلیارد منابع را جذب کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس ژاله فرامرزیان معاون مالی و توسعه منابع انسانی وزارت ورزش در نشست خبری خود به مناسبت هفته دولت گفت: یکی از وظایف معاونت ما تامین اعتبارات،

برنامه ریزی و توزیع اعتبارات برای ادارات کل و فدراسیون های ورزشی است. در اعتبارات هزینه ردیف اصلی ۳۴۱ میلیارد منابع را جذب کرده ایم. در اعتبارات سرمایه ای ۱۱۳ میلیارد در قالب اسناد خزانه جذب و توزیع کردیم. در اعتبارات ۲۷ صدم بر ارزش افزوده ۴۴۰ میلیارد و در ردیف های متفرقه ۵۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون جذب کردیم.

فرامرزیان درباره پرداختی به فدراسیون ها، گفت: وضعیت اعتباری ما امسال خیلی مشخص نیست و نمی توانم ارقامی را اعلام کنم. بودجه دولت کاهش پیدا کرده که شامل آحاد وزارت هم می شود. ما ۴ مرحله که هر کدام ۱۰ میلیارد بوده، پرداختی داشتیم اما واقعیت این است هم منابع محدود شده هم اسپانسرها تمایلی برای ورود به ورزش ندارند.

فرامرزیان درباره اینکه تاج گفته شما به این فدراسیون ۹ ماه است پرداختی نداشته اید و درباره بدهی استقلال و پرسپولیس و تهدید AFC گفت: در مورد فدراسیون فوتبال ، ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دادیم. ما امیدواریم الزاماتی که هست انجام شود بعد بتوانیم کمک کنیم. سال گذشته به غیر از پاداش ها بیش از ۲ برابر آنچه بوده، پرداخت کردیم. اما چون مراجع نظارتی مطرح کرده اند، پرداختی از فروردین به فدراسیون نداشتیم. درباره بدهی سرخابی ها و فدراسیون ها از سال گذشته جلساتی داشتیم و اقداماتی صورت گرفته تا آنها اظهارنامه مالیاتی را پر کنند. اگر از سالیان گذشته این اتفاق افتاده بود این بدهی ها انباشته

نمی شد، اما آنها نمی دانستند باید اظهارنامه پر کنند. این موضوع قبل از سال ۹۵ است. ما جلساتی را با وزیر اقتصاد داشتیم و توافق کردیم. مصر هستیم مشکل بدهی سرخابی ها و فدراسیون ها حل شود. این منابع باید از طریق دولت تامین شود ولی دولت این منابع را ندارد به همین دلیل دنبال حل مشکل هستیم.اگر فوتبال به عنوان مثال دچار مشکل شود وزارت ورزش به عنوان متولی می تواند کمک کند. ما در توافقی که داشتیم، پرداخت ها انجام شده و حدود ریز پرداخت ها مشخص است. سال گذشته در فوتبال اتفاقاتی رخ داد که ما مجبور شدیم، تصمیماتی بگیریم و پاداش هم بدهیم.

فرامرزیان درباره اعتراضات فدراسیون کشتی نیز گفت: دبیر به من نامه زده و مبلغ بدهی ۵۰ میلیاردی رویت نشده را گفته است. واقعیت امر این است در فضای کاری سعی می کنیم بر اساس توافق جلو برویم. ما به کشتی پارسال بالغ بر ۱۶ میلیارد پرداخت کردیم در حالی که قرار ما ۱۲ میلیارد بود. ما ملزم نیستیم هر چه فدراسیون ها می خواهند پرداخت کنیم. باید ببینیم چرا بدهی ۵۰ میلیاردی رویت نشده داریم، که این یعنی تخلف.

فرامرزیان در پاسخ به سوالی که در رابطه با درخواست فدراسیون فوتبال برای کمک وزارت ورزش و دولت در تامین هزینه قرارداد ویلموتس مطرح شد، گفت: شما گاهی اعلام می کنید چرا وزارت ورزش در امور فدراسیون ها دخالت دارد و گاهی می گویید چرا کمک نمی کنید! نهادهای عمومی دولتی مانند فدراسیون ها واحدهای مستقل هستند و باید خود، مدیریت هزینه داشته باشند، البته ما هم از دولت کمک می گیریم و مبلغ هم مشخص است. از طرفی نهادهای عمومی غیردولتی باید شفاف سازی داشته باشند و بابت دریافت منابع شان و اینکه از کجا تامین می شود و کجا هزینه می شود و همچنین قراردادی که بسته می شود خودشان مدیریت داشته باشند.

وی ادامه داد: نهادها باید طبق بودجه خود اقدام کنند،

ای اف سی هم تاکید دارد که باید الزامات قانونی رعایت شود، ما نمی دانیم فدراسیون فوتبال چه مکانیزمی برای دریافت بدهی خود از فیفا دارد اما رسما اعلام کردیم در اینگونه موارد از طریق وزارت امور خارجه کمک حال خواهیم بود تا کارها انجام شود. در کل ، پرداختی به

فدراسیون ها باید طبق قانون باشد ضمن اینکه درخواستی که در رسانه ها مطرح شود قابل استناد نیست و فدراسیون فوتبال باید این درخواست را به ما اعلام کند اما این کار انجام نشده است.

وی در مورد مباحث مربوط به ارز هم گفت: از سال گذشته که نوسانات ارز ایجاد شد پیگیری های زیادی داشتیم. بعضا روزی ۵ ساعت در این مورد جلسه گذاشتیم. الان ارز را با نرخ نیمایی برای فدراسیون ها تهیه می کنیم و مشکلی هم در این مسیر نداریم.

برچسب‌ها:

نظر شما