شناسهٔ خبر: 34988032 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در نشست خبری مطرح شد

پرداخت وام بدون محدودیت برای خرید ماشین آلات کشاورزی

تسهیلات ویژه و بدون محدودیت برای مکانیزه کردن کشاورزی و خرید ماشین آلات به کشاورزان پرداخت می شود

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای روح الله خدارحمی امروز در نشست خبری گفت: در ۶ سال اخیر ۶ هزار میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات کشاورزی پرداخت شده که ۸۰ درصد هزینه ماشین آلات به صورت تسهیلات و بازپرداخت پنج ساله پرداخت می‌شود.
وی افزود: در خصوص خرید ماشین آلات کاشت برنج تاکنون ۱۲ هزار فقره وام معادل ۳۶۰ میلیارد تومان با نرخ سود ۱۵ درصد پرداخت شده است.
مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به رشد منابع مالی این بانک گفت: در دو سال گذشته مجموعه منابع این بانک از ۵۰ هزار میلیارد تومان هم اکنون به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
خدا رحمی گفت: منابع ارزان بانک شامل سپرده‌های کوتاه مدت، قرض الحسنه و جاری از ۴۰ درصد منابع در سال ۹۶ به حدود ۵۴ درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه برای امسال پرداخت ۵۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی برنامه ریزی شده است افزود: تا کنون حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی گفت: در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی و از محل منابع صندوق توسعه ملی ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۶ درصد پرداخت شده که به ۴۱ هزار طرح و کسب و کار کوچک اختصاص یافته و بیش از ۸۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه برای امسال ایجاد ۵۰۰۰ هزار هکتار گلخانه و توسعه کشت گیاهان دارویی برنامه ریزی شده است گفت: تسهیلات در این بخش با نرخ ۹ درصد پرداخت میشود.
وی درباره پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان سیل امسال گفت: برای بانک کشاورزی ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با نرخ ۴ درصد در نظر گرفته شده که در حال پرداخت است.
وی درباره خرید گندم در سال ۹۸ تا مرداد گفت: ۷ میلیون و سیصد هزار تن معادل دوازده و نیم میلیارد تومان خرید صورت گرفته که وجه آن بصورت الکترونیکی به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

نظر شما