شناسهٔ خبر: 34971572 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

قربانی در گفتگو با دانشجو:

باید هر چه زودتر تکلیف دو نماینده زنجان مشخص شود / اعتماد عمومی مردم لکه‌دار شد

دبیر شورای تبیین بسیج دانشجویی زنجان گفت: با دستگیری دو نماینده زنجان اعتماد عمومی مردم به این دو نماینده لکه دار شده و از طرفی به اعتبار و آبروی استان زنجان ضربه خورده است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا قربانی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی زنجان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص دستگیری دو نماینده استان زنجان گفت: حدود یک سال است که از دو نماینده دعوت می‌شود تا در جلسه مطالبه گری برای پاسخگویی به سوالات دانشجویان حضور پیدا کنند. اما متاسفانه تا کنون موفق به برگزاری جلسه مطالبه گری با این دو نماینده نشده‌ایم.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی زنجان افزود: در یک ماه گذشته بعد از اینکه آقای توکلی نامه سرگشاده‌ای را مبنی بر تخلف آقای عزیزی و بازداشت وی منتشر کرد، بدون تعلل به آقای رئیسی نامه سرگشاده‌ای منتشر کردیم که در فضای رسانه‌ای منتشر شد؛ در این نامه به ورود قوه قضاییه تاکید جدی داشتیم که چرا این قوه تا این لحظه به این ورود پیدا نکرده است و این باعث شده صرفا در فضای رسانه‌ای کشمکش سیاسی صورت گیرد و مشخص نمی‌شود اصل موضوع چیست و به همین دلیل در این گونه مسائل، ابتدا باید قوه قضاییه ورود پیدا کند.

وی بر اثبات جرم این افراد در صورت گناهکار بودنشان تاکید کرد و گفت: حال اگر این افراد متخلف هستند باید جرمشان ثابت شود و اگر متخلف نیستند صراحتا اعلام شود که این افراد جرمی انجام نداده اند. این سکوت قوه مشکل‌ساز است. بلافاصله بعد از آن نامه محرمانه‌ای به شخص آقای عزیزی فرستادیم و از ایشان درخواست حضور در جلسه‌ای را کردیم که پاسخگوی دانشجویان باشند و این شبهات را برای دانشجویان روشن کند.
 
آماده////// باید جرم دو نماینده زنجان مشخص شود/ به اعتبار پایتخت شور و شعور حسینی ضربه وارد شده است

قربانی ادامه داد: در کنار آن نامه‌ای نیز به آقای احمدی فرستادیم. چون در واقع قبل از آنکه موضوع آقای احمدی رسانه‌ای شود، شبهاتی در فضای استان زنجان وجود داشت که مطابق آن شبهات نامه‌ای به احمدی فرستادیم و تا با توجه به اینکه وی نائب رئیس این کمیسیون صنعت در مجلس نیز می‌باشد در خصوص مشکلاتی که در فضای صنعت وجود دارد، پاسخگو باشد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی زنجان تصریح کرد: پیرامون این جریانات آقای عزیزی از دفترشان تماس گرفتند و اعلام آمادگی کردند، اما این آمادگی بصورت ضمنی و شفاهی بود، زیرا پس از آن کار خاصی صورت نگرفت. اقای احمدی هم تنها نامه را دریافت و تشکر کردند، اما جواب خاصی دریافت نکردیم.

وی به آماده کردن نامه‌های دوم و سوم در این خصوص اشاره کرد و گفت: ما نامه‌های دوم و سوم را نیز آماده کرده بودیم و قرار بود تا در همین هفته گذشته نامه‌ها را ارسال کنیم که خبر بازداشت این دو نفر را شنیدیم. پس از آن هم که شنیدیم که قرار است این دو آزاد شوند و در واقع بحث گذاشتن وثیقه مطرح شده است، مجددا نامه سرگشاده‌ای به این دو فرستادیم و خواستار حضور در جلسه مطالبه گری با حضور دانشجویان شدیم تا در آن جلسه موارد شبهات را پاسخگو باشند.
 
آماده////// باید جرم دو نماینده زنجان مشخص شود/ به اعتبار پایتخت شور و شعور حسینی ضربه وارد شده است
قربانی بنای بسیج دانشجویی را محکوم کردن و یا متهم کردن افراد ندانست و افزود: ما نمی‌دانیم این افراد مرتکب تخلف شده‌اند یا خیر، نظر خاصی نداریم، ولی به واسطه اینکه این افراد نمایندگان استان زنجان هستند و مردم به این افراد اعتماد کرده‌اند و در حال حاضر که سال انتخابات مجلس است مسلم است که این اتفاق بر فضای استان زنجان تاثیر منفی گذاشته است. از طرفی اعتماد عمومی مردم به این دو نماینده لکه دار شده و از طرفی به اعتبار و آبروی استان زنجان که به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی مطرح است، ضربه خورده است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی زنجان در آخر اضافه کرد: در چنین شرایطی بسیج دانشجویی برخود می‌داند که به مسائل ورود پیدا کند و در واقع رسالت خودش را در قبال مطالبه گری انجام دهد. این فضا را به جلو بردیم بعد ازینکه نامه روز گذشته منتشر شد منتظر پاسخ هستیم و ببینیم چه پاسخی می‌دهند. مدتی منتظر می‌مانیم و در صورتی که واکنش خاصی دریافت نکنیم مجددا به طور جدی به این مساله ورود پیدا کرده و نامه‌ای هم به اقای رئیسی ارسال خواهیم کرد.

نظر شما