شناسهٔ خبر: 34967511 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

توضیح ظریف درباره سفرش به بیاریتز

وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به پکن درباره سفر غیرمنتظره خود به بیاریتز توضیح داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدجواد ظریف در بدو ورود به پکن در جمع خبرنگاران عنوان کرد: ما برنامه‌ای داشتیم برای گفت‌وگوهای دوره‌ای با دوستانمان در چین و بحث‌هایی در ژاپن و مالزی. در چین بحث ما هم مشورت درباره آخرین وضعیت برجام است و هم بحث درباره آخرین وضعیت منطقه.

وی افزود: بعد از  آن ارائه برنامه ۲۵ ساله روابط درازمدت و راهبردی ایران و چین را در دستور کار داریم که طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته همکاری و کار مشترکی در دستگاه‌های ایرانی صورت گرفته و یک تصویر درازمدتی از همکاری‌های ایران و چین را در حوزه‌های مختلف ارائه می‌کند و قرار است این برنامه امروز به طرف چینی ارائه شود.

ظریف تاکید کرد: در ژاپن ادامه گفت‌وگوها را خواهیم داشت این دومین سفر من در چند ماه گذشته به ژاپن است و در مورد مالزی هم با توجه به تقارب دیدگاه‌های ما و دولت جدید مالزی نیاز است هماهنگی‌هایی برای همکاری در جهان اسلام و همکاری دو جانبه انجام گیرد.

وی درباره سفر غیرمنتظره‌اش به فرانسه گفت: سفر به بیاریتز با دعوت وزیر امور خارجه فرانسه و برای ادامه مشورت‌هایی بود که در هفته‌های گذشته بین رئیس‌جمهور و ماکرون صورت گرفته بود .روز جمعه هم من در پاریس با وزیر امور خارجه و رئیس‌جمهور فرانسه ملاقات کردم و نیاز بود یک دوره دیگر برخی نکاتی که لازم به توضیح و مذاکره بیشتر بود، مطرح شود مخصوصا در مورد مسائل بانکی و نفتی مطالب بین متخصصان ما بررسی شود و این کار در مذاکره فشرده حدود چهارساعته انجام شد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: فرصتی هم پیش آمد که آخرین تحولات و هماهنگی‌ها را با مشاور نخست وزیر انگلیس و مرکل و سایر اعضای سه کشور اروپایی مرور کنیم. امیدواریم که این گفت‌وگوها برای اجرای تعهد اروپایی‌ها در مورد برجام موثر باشد و اروپایی‌ها توان این را پیدا کنند که تعهدات خود در قبال ایران را عملیاتی کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما