شناسهٔ خبر: 34964025 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کمک مالی «لئوناردو دی کاپریو» برای نجات آمازون

تهران - ایرنا - «لئوناردو دی کاپریو» بازیگر سینمای آمریکا از اختصاص بودجه از سوی سازمان محیط زیستی تحت حمایت خود برای حفاظت از آمازون و کمک به اطفا آتش سوزی گسترده در آن خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه تارنمای هافینگتون پست، سازمان محیط زیستی «ائتلاف زمین» که لئوناردو دی کاپریو در بنیانگذاری آن نقش داشته، اعلام کرد که بودجه پنج میلیون دلاری را برای کمک به حفاظت از جنگل های آمازون که اکنون با آتش سوزی گسترده روبرو بوده، اختصاص داده است.

در بیانیه سازمان "ائتلاف زمین" تصریح شده که یکی از اهداف اختصاص بودجه پنج میلیون دلاری، تامین منابع لازم برای اتخاذ تدابیر حفاظتی مورد نیاز در جنگل های آمازون است.

این سازمان که توسط تیمی مستقل از دانشمندان و حامیان محیط زیست هدایت می شود، افراد را به ارائه کمک مالی برای حفاطت از آمازون تشویق کرده است.

در اطلاعیه ای که در وب سایت سازمان «ائتلاف زمین» انتشار یافته، آمده است: این بودجه مسقیما برای اتخاذ تدابیر لازم برای حفاظت از جنگ های آمازون، گونه های مختلف زیست محیطی در آن و در نهایت حفاطت از کره زمین اختصاص یافته و به افراد مورد اعتماد برای هزینه ها ارائه می شود.

لئوناردو دی کاپریو بازیگر برنده جایزه اسکار و فیلم های همچون «تایتانیک»، «دارو دسته نیویورکی»، «اگه می تونی منو بگیرد»، «رفتگان»، «بازگشته» و «روزی روزگاری هالیوود» طی سال های گذشته بخش عمده ای از فعالیت های خود را افزون بر بازیگری بر فعالیت های بشردوستانه و محیط زیست متمرکز کرده است.

وی سپتامبر سال ۲۰۱۴ به سمت سفیر صلح سازمان ملل متحد و نماینده این سازمان در امور تغییرات جوی برگزیده شد.

آتش سوزی وسیع در جنگل های آمازون طی روزهای اخیر و خسارت های زیست محیطی آن به یکی از موضوعات نگران کننده جامعه جهانی تبدیل شده است.

کارشناسان معتقدند دهه ها زمان می برد تا تنوع زیست محیطی از دست رفته بدنبال آتش سوزی گسترده در آمازون بار دیگر احیا شود حتی برخی کارشناسان برآورد کرده اند چندین قرن طول خواهد کشید برخی از این گونه های گیاهی و جانوری از دست رفته بار دیگر در جنگل های آمازون مشاهده شوند.

براساس اعلام موسسه ملی تحقیقات فضایی، آتش سوزی ها در بزرگترین جنگل استوایی جهان( جنگل آمازون) در دوره ریاست جمهوری «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهوری برزیل ۸۲ درصد افزایش یافته و برزیل در حال حاضر بزرگترین موج آتش سوزی را در پنج سال اخیر در آمازون تجربه می کند.

ادامه آتش سوزی در جنگل های باران زا آمازون که از آن به عنوان «ریه کره زمین» یاد می شود، بنابر آمارها یکی از بی سابقه ترین آتش سوزی ها از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون بوده و واکنش ها جهانی را به همراه داشته است.

وسعت جنگل های آمازون که ۲۰ درصد اکسیژن جهان را تامین می کند در آمریکای جنوبی کشورهایی از جمله برزیل، ونزوئلا، کلمبیا، پاراگوئه، پرو و بولیوی را دربر می گیرد.

در حوزه جنگل های باران زا آمازون از ژانویه گذشته تاکنون و بنابر آمار ارائه شده از سوی "موسسه ملی برزیل در امور تحقیقات فضایی"(آی ان پی ای) فقط از ماه ژانویه تا ۲۳ ماه اوت (دی ۹۷ تا اول شهریور ۹۸) ۷۵ هزار و ۳۳۶ فقره آتش سوزی رخ داده است.

برچسب‌ها:

نظر شما