شناسهٔ خبر: 34954058 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 وزير نفت:

سهميه‌بندي بنزين به شکل سابق در دستورکار نيست

وزير نفت گفت: سهميه‌بندي بنزين به شکل سابق آن در دستورکار نيست و کنترل مصرف از طريق استفاده مردم از کارت‌هاي سوخت شخصي‌شان اعمال مي‌شود.به گزارش مهر، وزير نفت در نشست فراکسيون نمايندگان ولايي مجلس عنوان کرد که سهميه‌بندي بنزين به شکل سابق آن در دستورکار ما نيست و کنترل مصرف بنزين از طريق استفاده مردم از کارت‌هاي سوخت شخصي انجام مي‌شود.

محمدعلي پورمختار نماينده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس با اشاره به نشست فراکسيون نمايندگان ولايي مجلس گفت: نشست فراکسيون با حضور بيژن نامدار زنگنه وزير نفت برگزار شد و مسائل مختلفي همچون بحث ساخت پالايشگاه‌ها، سهميه‌بندي مصرف سوخت و... مورد بحث و بررسي قرار گرفت.وي افزود: در اين جلسه و در ارتباط با ساخت پالايشگاه و پرهيز از خام‌فروشي نفت که مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب نيز هست، وزير نفت عنوان کرد که دستور ساخت پالايشگاه‌ها را در تعدادي از استان‌ها داده است.

عضو شوراي مرکزي فراکسيون نمايندگان ولايي مجلس اظهار داشت: زنگنه همچنين در پاسخ به سوالات نمايندگان در رابطه با سهميه‌بندي مصرف سوخت گفت: سهميه‌بندي بنزين به شکل سابق آن در دستورکار نيست و کنترل مصرف از طريق استفاده مردم از کارت‌هاي سوخت شخصي‌شان اعمال مي‌شود.

پورمختار خاطرنشان کرد: وزير نفت همچنين در پاسخ به سوالات اعضاي فراکسيون در رابطه با وضعيت فروش نفت گفت که با وجود همه اعمال تحريم‌ها به هر طريق ممکن نفت‌مان را چه نفت خام و چه مشتقات آن را مي‌فروشيم و تحريم‌ها نتوانسته خللي در اين زمينه ايجاد کند.

بررسي شکايت نمايندگان از "زنگنه" در مجلس

خادمي گفت: روز سه‌شنبه 5 شهريور نيز بيژن زنگنه در کميسيون حضور مي‌يابد، در اين جلسه سؤالات ولي داداشي نماينده آستارا، بيت‌الله عبدالهي نماينده اهر و هريس و همچنين عبدالغفور ايران‌نژاد نماينده چابهار از وزير بررسي مي‌شود.به گزارش آژانس رويدادهاي مهم نفت و انرژي " نفت ما " ، عضو کميسيون انرژي مجلس از بررسي درخواست تعدادي از نمايندگان درباره انحراف وزارت نفت از تکاليف مندرج در قانون بودجه، در کميسيون انرژي خبر داد.وي با بيان اينکه روز سه‌شنبه 5 شهريور نيز بيژن زنگنه در کميسيون حضور مي‌يابد، افزود: در اين جلسه سؤالات ولي داداشي نماينده آستارا، بيت‌الله عبدالهي نماينده اهر و هريس و همچنين عبدالغفور ايران‌نژاد نماينده چابهار از وزير بررسي مي‌شود.

عضو کميسيون انرژي مجلس با اشاره به دستورکار ديگر اين کميسيون در هفته جاري گفت: در جلسات هفته جاري همچنين درخواست تعدادي از نمايندگان مستند به ماده 234 آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي مبني بر انحراف وزارت نفت از تکاليف مندرج در قانون بودجه سال 1396 کل کشور نيز بررسي مي‌شود.

طبق ماده 234 آيين نامه داخلي مجلس هرگاه حداقل 10 نفر از نمايندگان و يا هر کدام از کميسيون‌ها، عدم رعايت شئونات و نقض يا استنکاف از اجراي قانون يا اجراي ناقص قانون توسط رئيس‌جمهور و يا وزير و يا مسئولين دستگاه‌هاي زيرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طريق هيئت رئيسه جهت رسيدگي به کميسيون ذي‌ربط ارجاع مي‌گردد.

تشريح محورهاي چهارمين همايش مسئوليت اجتماعي صنعت نفت

مشاور اجتماعي وزير نفت محورهاي چهارمين همايش مسئوليت اجتماعي صنعت نفت را تشريح کرد.

سيدامير طالبيان در آستانه برگزاري چهارمين همايش مسئوليت اجتماعي صنعت نفت در گفت‌وگو با شانا ضمن بررسي عملکرد وزارت نفت در حوزه مسئوليت اجتماعي، به تبيين ضرورت برگزاري اين همايش و روند اجراي آن اشاره و اعلام کرد: تقويت نگاه تحليل‌گرانه و در عين حال عملياتي را مي‌توان از ويژگي‌هاي برجسته چهارمين دوره اين همايش برشمرد که با انتشار گزارش‌هاي پايداري از سوي شرکت‌هاي تابع وزارت نفت اين مهم محقق خواهد شد.

وي افزود: در همايش نخست به مفهوم‌سازي و روشنگري پيرامون مقوله مسئوليت اجتماعي پرداخته شد و تاکيد همايش دوم بر اساس استانداردها بود.

دبير چهارمين همايش مسئوليت اجتماعي صنعت نفت تصريح کرد: به اين مفهوم که براي مسئوليت اجتماعي استانداردي تعريف شده که اقدام‌هاي انجام شده بايد در راستاي اين تعريف باشد و اين استانداردها در چارچوب ISO26000 است که گزارش‌دهي شرکت‌ها بايد بر اساس آن انجام شود.

مشاور اجتماعي وزير نفت در ادامه از مقوله سياست‌گذاري به عنوان محور اصلي همايش سوم ياد کرد و توضيح داد: اساس و پايه همايش سوم بر اين محور بود که آيا مسئوليت اجتماعي صنعت نفت متناسب با نيازها و چالش‌هاي موجود راهگشاست؟ و اينکه آيا واقعا اين نوع از مسئوليت مي‌تواند پشتيبان صنعت نفت باشد؟

وي اظهار کرد: در طول همايش سوم پرسش‌هايي مطرح شد مبني بر اينکه آيا توسعه صنعت نفت، توسعه محلي و اجتماعي به همراه خواهد داشت و آيا مسئوليت اجتماعي در صنعت نفت موضوعي يکطرفه است؛ بدين مضمون که آيا ارائه خدمات فرهنگي، اجتماعي و گاه محيط زيستي تنها بايد ازسوي وزارت نفت انجام شود؟ و ديگران براي محقق شدن اين اهداف نقشي نخواهند داشت؟

دبير چهارمين همايش مسئوليت اجتماعي صنعت نفت ادامه داد: به هر تقدير هر يک از اين پرسش‌ها در جاي خود قابل نقد، بررسي و ارزيابي است.

طالبيان در ادامه به اهداف و محورهاي اصلي همايش چهارم اشاره و تصريح کرد: بسياري از شرکت‌هاي فعال در حوزه نفت‌ و گاز کشور به ارائه گزارش‌هايي مربوط به عملکرد خود در حيطه مسئوليت اجتماعي پرداختند که دستاوردهاي اين گزارش‌ها حائز اهميت است.

وي آگاهي‌بخشي و ترويج مسئوليت اجتماعي شرکت، اطلاع‌رساني، تغيير نگرش و ساماندهي فعاليت‌هاي CSR و سياست‌گذاري، اقدام موثر و گزارش‌دهي پايدار را از جمله محورهاي سه دوره همايش مسئوليت اجتماعي صنعت نفت در سال‌هاي اخير برشمرد و اظهار کرد: ارزيابي اقدام‌ها، بهبود مستمر و گزارش‌دهي CSR از جمله جهت‌گيري‌هاي همايش چهارم خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما