شناسهٔ خبر: 34950826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌غربی:

دستیابی به توسعه پایدار بدون توجه به نقش زنان امکان پذیر نیست

استاندار آذربایجان‌غربی بر لزوم توجه بیشتر به نقش بانوان در اداره کشور تاکید کرد و گفت: دستیابی به توسعه پایدار بدون توجه به نقش زنان امکان پذیر نیست بنابراین توجه به نقش زنان در اداره امور کشور جزو اهداف و اولویت‌های دولت تدبیر و امید است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از ارومیه، محمدمهدی شهریاری امروز در نشست پارلمان مشورتی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: متاسفانه دولت امسال با مشکلات زیادی به دلیل کمبود اعتبارات و تحریم‌ها روبروست و از این جهت متحمل فشار اقتصادی زیادی شده است.

وی افزود: مشکلات اقتصادی نیز باعث بیکاری و رکود اقتصادی و کمبود آرامش در خانواده‌ها شده که دولت با تمام توان تا جایی که امکان دارد با این معضلات علاوه بر استفاده از ظرفیت مردان، با به کارگیری و استفاده از ظرفیت بانوان مبارزه کرده است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به نقش مهم بانوان در اجتماع عنوان کرد: نقش بانوان در جامعه، بسیار مهم بوده و آنها می‌توانند در خانواده به عنوان مادر ضمن تحکیم بنیان خانواده، امید را از خانواده به بدنه جامعه منتقل و مسیر عبور از این شرایط دشوار را هموارتر کنند.

وی  بر لزوم توجه بیشتر به نقش بانوان در اداره کشور تاکید کرد و افزود: دستیابی به توسعه پایدار بدون توجه به نقش زنان امکان پذیر نیست بنابراین توجه به نقش زنان در اداره امور کشور جزو اهداف و اولویت‌های دولت تدبیر و امید است.

شهریاری تصریح کرد: استان نیز همواره پیگیر تقویت نقش زنان در اداره امور بوده و سعی شده  از زنان و بانوان توانمند و بااستعداد در بخش‌های مدیریتی استفاده شود.

وی گفت: متاسفانه نرخ بی‌سوادی در میان زنان استان از مردان بالاتر است و آموزش و توانمندسازی بانوان و همچنین جذب بازماندگان از تحصیل جزو برنامه‌های مدیریت ارشد استان است و تاکنون اقدامات بسیار خوبی در این زمینه ها انجام شده است که این اقدامات همچنان ادامه دارد.

شهریاری به اهمیت و تاثیرگذاری پارلمان مشورتی بانوان در تصمیم گیری‌ها اشاره کرد و افزود: پارلمان مشورتی بانوان می‌تواند به یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتقای مشارکت زنان در توسعه استان تبدیل شود و لازم است از این ظرفیت مشورتی به بهترین نحو ممکن در جهت شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت بانوان توانمند استان استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین آمادگی داریم برای طرح های بانوان که ظرفیت کارآفرینی و اشتغال زایی دارند در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تسهیلات مصوب کنیم.

نظر شما