شناسهٔ خبر: 349143 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بي بي سي: پليس اسرائيل مي گويد درباره فيلم کتک زدن نوجوان فلسطيني تحقيق مي کند

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/04/15
00:30:20.05
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی ، پلیس اسرائیل سرگرم تحقیق درباره فیلمی است که دو مامور پلیس اسرائیلی را در حال کتک زدن پسرعموی یک نوجوان فلسطینی نشان می دهد که هفته گذشته در بیت المقدس به قتل رسید.
خانواده این نوجوان 15 ساله که طارق خدیر نام دارد و شهروند آمریکایی است گفتند فرزند آنها اندکی پیش از مراسم تشییع جنازه پسر عموی وی مورد ضرب و جرح ماموران پلیس اسرائیل قرار گرفت.
وزارت امور خارجه آمریکا خواستار تحقیقات فوری درباره این حادثه شده است.
جیمز رینالدز خبرنگار بی بی سی در بیت المقدس در گزارشی بر روی تصاویر کتک زدن این نوجوان فلسطینی گفت این فیلم پر از لرزش که با دوربین تلفن همراه گرفته شده مربوط به تظاهرات روز پنجشنبه فلسطینی هاست. این فیلم ظاهرا دو مامور پلیس مرزی اسرائیل را نشان می دهد که یک نوجوان 15 ساله را بیرون یک ساختمان در شرق بیت المقدس روی زمین خوابانده اند. این فیلم را خانواده طارق گرفته است و در آن یکی از افسران اسرائیلی با مشت به سر و صورت نوجوان فلسطینی می کوبد. پلیس اسرائیل می گوید این نوجوان جزو یک گروه شش نفره از فلسطینی هایی بود که در جریان تظاهرات خود کوکتل مولوتوف پرتاب می کردند و به افسران پلیس حمله ور می شدند.
میکی روزنفلد ، سخنگوی پلیس اسرائیل گفت :«من فکر می کنم باید این سوال را بپرسیم که یک نوجوان ساکن فلوریدا با تابعیت آمریکا در میان یک حادثه بزرگ در خصوص آشوبگری فلسطینی ها چه می کند.»
عکسی که بعدا از این نوجوان در زمان بازداشت گرفته شده است او را با سر و صورت به شدت متورم نشان می دهد.
والدین طارق تاکید می کنند که پسرشان آشوبگر نبود.
صلاح الدین ابوخدیر ، پدر طارق ، به بی بی سی گفت :«آیا این پسر 15 ساله خطرناک بوده است؟ آیا در دستش اسلحه داشت؟ آیا شما در دست او اسلحه پیدا کردید که او را کتک می زدید؟ شما دستان او را بستید و کتک زدید و بعد او را به این شکل بلند کردید و بعد دوباره و دوباره به صورت او مشت زدید.»
طارق پسر عموی یک نوجوان 16 ساله فلسطینی به نام محمد ابوخدیر بود. محمد روز چهارشنبه ربوده شد و به قتل رسید. مقامات فلسطینی می گویند گزارش اولیه کالبدشکافی حاکی است او را زنده زنده سوزاندند. مرگ این نوجوان تظاهرات گسترده فلسطینی ها را در پی داشت. روز شنبه در شمال اسرائیل عرب های شهروند اسرائیلی با نیروهای پلیس درگیر شدند. آنها اسرائیل را متهم می کنند که عدالت را در مورد محمدابوخدیر اجرا نمی کند. اما اسرائیلی ها نیز به یاد قربانیان خودشان هستند. روز دوشنبه هفته گذشته اجساد سه نوجوان ربوده شده اسرائیلی پیدا شد. مرگ آنها به سوگواری سراسری اسرائیلی ها انجامید.
00:32:51.14

نظر شما