شناسهٔ خبر: 34914205 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

چه کسانی از نبود میدان میوه و تره‌بار سود می‌برند؟

میوه تولید شده استان کهگیلویه و بویراحمد به فارس و اصفهان بارگیری و در میدان میوه و تره‌بار قیمت تعیین می‌شود و با نرخ بالایی به دست مردم این استان می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، بازار کهگیلویه و بویراحمد نه تنها در پر کشیدن و بالا بودن قیمت مرغ آشفته است بلکه وضعیت کنونی در همه حوزه‌ها داد مردم را درآورده است.

بازار میوه یکی از آن آشفته بازارهایی است که موجب نارضایتی مردم شده مسئله مهمی که یکی از دستور کارهای نشست هفته گذشته ستاد تنظیم بازار در خصوص گرانی میوه و نبود میدان میوه و تره‌بار بود.

برات‌علی صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره اینکه مرکز کهگیلویه و بویراحمد فاقد میدان میوه و تره‌بار است، گفت: برخی شهرهای کشور دو میدان میوه و تره‌بار دارند اما کهگیلویه و بویراحمد فاقد میدان میوه و تره‌بار است.

این مسوول با بیان اینکه 217 مورد پروانه کسب میوه و تره بار در استان صادر شده گفت: 60 مورد از کسانی که پروانه‌ دریافت کردند غیرفعال هستند  افزون بر 50 مورد از فروشندگان میوه و تره بار بدون دریافت پروانه و بالغ بر 400 دستفروش میوه و تره‌بار در سطح استان فعالیت می‌کنند.

 

صالحی با اشاره به خروج میوه تولیدی مناطق دشت‌روم، بابامیدان، باشت، چرام، سی‌سخت، کاکان و سپیدار از استان و بارگیری به استان‌های فارس و اصفهان گفت: قیمت میوه در میدان‌ میوه و تره‌بار اصفهان و فارس تعیین و به استان بازگردانده می‌شود و مردم میوه تولیدی کهگیلویه و بویراحمد را با قیمت بالاتری که در این دو استان تعیین شده خریداری می‌کنند.

اما حجت‌الاسلام محمد صدرا ادیبان معاون دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت: همه می‌دانند به چه علت یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد فاقد میدان میوه و تره‌بار است.

وی عنوان کرد: کسانی که خیار سبز را از مزارع کشاورزان این استان به قیمت ۱۰۰۰ تومان خریداری و در میدان میوه و تره‌بار فارس ۳ هزار و ۵۰۰ فاکتور می‌کنند و ۶ هزار تومان درب مغازه‌ها به مردم می‌فروشند همان افرادی که در سطح شهر هم وانت‌بارهایی دارند اجازه نمی‌دهند میدان میوه و تره‌بار داشته باشیم.

نستهن مقدم شهردار یاسوج هم با بیان اینکه میدان میوه و تره‌بار ۲۰ سال پیش طراحی شده است،گفت: آماده تعیین تکلیف میدان میوه و تره‌بار یاسوج هستیم.

 

شهردار یاسوج با اشاره به ظرفیت استان در تولید و تامین میوه مورد نیاز مردم گفت: در صورتی که میدان میوه و تره‌بار استان راه‌اندازی شود ورود میوه به استان قاچاق محسوب می‌شود و می‌توان مصوب کرد کسی حق ورود میوه به این استان را ندارد.

در همین خصوص حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اتحادیه و صنف میوه‌فروشان ظرف ۱۵ روز آینده وضعیت میدان را تعیین تکلیف کنند و تا آن روز کمیته‌ای با حضور جهاد کشاورزی و اتحادیه برای تعیین قیمت میوه تشکیل شود.

انتهای پیام/82024/ر

نظر شما