شناسهٔ خبر: 34903216 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آغاز همایش بين المللی جامعه ايمن در تبريز

بیست و چهارمین همایش بین المللی "جامعه ایمن" برای نخستین بار در ایران و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز آغاز بکار کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
در این همایش که با موضوع محوری "ایمنی ترافیک و برنامه دهه اقدام برای ایمنی راهها" اعلام شده است علاوه بر دکتر "نهان تران" Dr.Nha Tran مسئول بخش حوادث سازمان بهداشت جهانی، بیش از ۳۰ نفر از صاحب‌نظران علم سلامت ترافیک و میهمانانی از ۱۰ کشور دنیا حضور دارند. این همایش برای نخستین بار در ایران برگزار می‌شود و تا ۳ شهریور ادامه دارد.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه این همایش در تالار شایان‌مهر علوم پزشکی تبریز گفت: عوامل موثری در ایجاد مشکلات در ترافیک جاده‌ای دخیل است، اما معتقدم عمده مشکل اصلی در تصادفات عامل انسانی و توسعه نیافتن فرهنگ ترافیک در افراد است.
وزیر بهداشت با اشاره به مثلث جاده، انسان و خودرو به عنوان عوامل دخیل در تصادفات افزود: انسان توسعه یافته فردی نیست که به ارابه غیراستاندارد پیش پرداخت بدهد و تاسف‌بارتر اینکه با وجود دانستن این موضوع با سرعت زیاد و غیر مطمئنه در جاده حرکت کند.
نمکی آموزش‌ها جامع‌محور، محله‌محور و نفرمحور را خواستار شد و گفت: باید هر خانواده و مدرسه یک سفیر سلامت باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز در این ابتدای همایش گفت: در جاده‌های مواصلاتی حدود ۱۷ هزار جان باخته ثبت شده است یعنی به طور میانگین روزانه ۵۰ نفر جان خود را در تصادفات جاده‌ای کشور از دست می‌دهند.
نجار افزود: از طرفی ۲۵۰ هزار مصدوم می‌شوند و اگر ۱۰ درصد مصدومان قطع عضو شوند، سالانه ۳۰ درصد به معلولان کشور افزوده می‌شود.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم در این همایش گفت: جاده‌های نامناسب و ناایمن بودن برخی وسائط نقلیه برای کشور مشکل‌آفرین شده است. در موضوع حوادث جاده‌ای مهم‌ترین موضوع عزم و تعهد سیاسی با عملکرد صحیح است، اما سیاست نادرست این است که نپذیریم یک فرد به خاطر راه نامناسب ما جان خود را از دست می‌دهد.

همایش " جامعه ایمن" هر دو سال یک بار در یکی از کشور‌های عضو سازمان جهانی بهداشت برگزار می‌شود و بخشی از این سازمان که در مورد سلامت ترافیک کار می‌کند، این کنفرانس را هدایت و راهبری می‌کند.
<div id="video-display-embed-code_228512" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/718183/228512?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما