شناسهٔ خبر: 34901880 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

جان باختن روزانه ۵۰ نفر در جاده های کشور

نجار گفت: در جاده‌های مواصلاتی کشور سالانه ۱۵ هزار نفر جان خود را از دست می دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «اسماعیل نجار» امروز(یکم شهریور) در بیست و چهارمین کنفرانس بین‌المللی جامعه ایمن در تبریز اظهار داشت: بر اساس آمار ملی سالانه در سوانح ترافیکی با مصدومیت ۲۵۰ هزار نفر روبرو هستیم، که اگر تنها ده درصد از از این افراد با معلولیت روبرو شوند در این صورت سالانه ۲۵ هزار نفر به معلولین کشور اضافه می شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خسارت های مالی، خروج ارزش و هزینه امکانات را از دیگر مسائل مرتبط با مشکلات سوانح رانندگی دانست و گفت: هه منظور کاهش سوانح رانندگی  دستگاه‌های مسئول و اجرایی از جمله  پلیس راهور، اورژانس، هلال احمر، راهداری و وزارت راه و شهرسازی در مدیریت تصادفات دخیل هستند.

وی با اشاره به محدودیت خاص آتش نشانی ها برای حضور در صحنه تصادفات جاده ای گفت: آنش نشانی ها در کشور محدود به شهرها مسؤولیت و مأموریت دارند و اگر قرار است در جاده های مواصلاتی انجام ماموریت داشته باشند نیاز به مجوز شهرداری و شورا دارند که این موضوع زمان حضور در صحنه را افزایش می دهد.

نجار نبود آمبولانس ویژه برای سوانح در جاده های مواصلاتی را یادآور شد و گفت: در تصادفات منجر به مرگ، متولی جابجایی وجود ندارد و اکثر آمبولانس‌ها زنده‌بر هستند و باید این مشکل نیز حل شود.

نرخ تلفات ناشی از تصادفات در ایران کمتر از میانگین جهانی است

همچنین سردار «سیدتیمور حسینی» نرخ تلفات ناشی از تصادفات در ایران کمتر از میانگین جهانی  عنوان کرد و گفت: نرخ تلفات ناشی از تصادفات بر اساس هر ده هزار وسیله نقلیه در دنیا ۶.۴ دهم درصد است که  این نرخ در ایران ۵.۲ دهم بوده و وضعیت ما از برخی از کشور ها بهتر است.

رییس پلیس راه راهور ناجا خاطرنشان کرد: با وجود تحریم های ظالمانه کشورهای زورگو در طول سال های متمادی علیه کشور ما نرخ استفاده از امکانات عمومی در کشور ما بالا است.

وی یکی از مولفه های مهم در وقوع تصادف را پیمایش دانست و گفت: این روزها بخش کثیری از مردم ایران در مسافرت بوده و در محورهای مختلف در تردد هرچند و هرچه پیمایش ها بیشتر در نتیجه نرخ تصادفات بالاتر است.

حسینی با اشاره به برنامه های ویژه آموزشی این مجموعه گفت: در بعد آموزش و رفتار اقدامات زیادی صورت گرفته است و همه مسئولان  به جد دغدغه کاهش تصادفات را دارند.

نظر شما