شناسهٔ خبر: 34899719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کارگردان فیلم «تورنا ۲»

عشق و ترس عامل ماندگاری آثار سینمایی/ ساخت فیلم‌های دنباله‌دار را باب می‌کنم

سیدجواد هاشمی گفت: پس از انقلاب عشق پاک را به کودکان کمتر آموزش داده ایم و علاوه بر آن وحشت یکی از وجوه فیلم سازی برای کودکان و عامل ماندگاری آثار در ذهن مخاطب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان، «سیدجواد هاشمی» به تقسیم بندی سه مرحله ای این فیلم پرداخت و گفت: نخست بچه ها با دیدن این فیلم آموزش می بینند، تفریح می کنند و تربیت می شوند.

 

کارگردان فیلم «تورنا2» با اشاره به دلیل استفاده از ترانه های نوستالژیک در این اثر گفت: دومین مرحله حضور خانواده ها همراه با کودکان در سینما برای تماشای فیلم است. در مرحله سوم می خواهیم بگوییم بچه ها جنگ را دوست ندارند.
 

وی انتخاب ساختار لباس و گریم در این فیلم را متفاوت دانست و افزود: ما یک دنیای تخیلی ترسیم کردیم تا مخاطبان زمان و مکان برایشان انتخاب نکنند.



هاشمی با اشاره به علاقه شخصی خود نسبت به سبک فیلمسازی سریالی و دنباله دار افزود: بسیاری از فیلم های سینمای کودک و نوجوان از جمله هری پاتر سریالی بودند و این یک حسن است و من آن را باب خواهم کرد.

 

کارگردان فیلم «تورنا2» گفت: قسمت اول این فیلم کامل بود ولی ما با این دیالوگ بازرس در قسمت اول که گفت «من متوجه شدم این پرونده ادامه دارد» فضا را برای ادامه ساخت آن ایجاد کردیم و این سبک فیلمسازی سریالی است.

 

وی زمان ساخت و پیش تولید فیلم را 43 روز عنوان کرد و ادامه داد: کپی کردن و الگوبرداری در هنر و از فیلم های خوب اشکالی ندارد به شرطی که زیاده روی نشود.

 

هاشمی انتخاب موسیقی و ترانه های نوستالژیک در فیلم«تورنا2» را یکی از عوامل جذب خانواده ها به سالن سینما دانست و تاکید کرد: ما در فانتزی مرز نداریم،‌ بهتر است مفاهیمی چون پست مدرن و مدرنیته را کنار بگذاریم. چه اشکالی دارد من خانواده ها را با ترانه های شاد به سینما می آورم.

 

این نویسنده، کارگردان و تهیه کننده فیلم های کودک و نوجوان، موضوع آموزش عشق پاک را یکی از مسائل مهم برای کودکان دانست و گفت: ما پس از انقلاب عشق را کمتر آموزش داده ایم و بچه ها یاد نگرفتند که عاشق باشند و عاشقانه زندگی کنند، بچه ها باید بدانند پدرشان، عاشقانه زندگی را دوست دارد و من در تمام فیلم هایم این عشق را گذاشته ام و به آن هم اعتقاد دارم.

 

هاشمی گفت: تمام شخصیت های فیلم دارای هویت و شناسنامه هستند و حتی شخصیت های منفی فیلم ها در ظاهرهای خوب را هم باید به بچه ها آموزش بدهیم و اگر می خواهیم بچه ها را داشته باشیم باید به آنها آموزش مستقیم بدهیم و به سراغ ادا درآوردن نرویم.

 

وی در پایان وحشت را یکی از مهمترین وجوه فیلم سازی برای کودکان تشریح کرد و افزود: من در تمام فیلم هایم ترس را برای کودکان به فانتزی تبدیل کرده ام و بچه ها با تجربه ترس در جمع به هیجان می رسند و به نظرم فیلم های شاخص در سینمای کودک به خاطر ترس بچه ها از شخصیت های منفی آن آثار ماندگار شدند.

نظر شما