به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،کریستف هملمن صبح امروز در بیست و چهارمین کنفرانس بینالمللی حمایت از جوامع ایمن که با حضور وزیر بهداشت در تبریز گشایش یافت، اظهار داشت: آسیبهای ناشی از تصادفات جادهای یکی از پنج علت مهم مرگ و میر در ایران به شمار میرود که از سال ۲۰۱۷ روند افزایشی داشته است اما مطمئنا با همکاری همدیگر میتوانیم مدل موفقی برای ایمنی راه را به منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت ارائه کنیم.
وی افزود: در سال ۲۰۱۸، گروه همکاری ایمنی راه با هدایت دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه و با حضور سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، سازمان اورژانس کشور و سازمان جهانی بهداشت با همکاری پلیس راهور ماموریت متخصصان بینالمللی در زمینه مدیریت سرعت به کشور را تسهیل کردند که متعاقب آن با مشورت فنی شرکای کلیدی، راهنمای محدودیت سرعت تهیه و پشتیبانی با هدف ایمنی راه و ارتقاء مدیریت سرعت در کشور ارائه شد.
هملمن خاطرنشان کرد: دفتر منطقهای سازمان جهانی بهداشت با توجه به ظرفیت بالقوه موجود در حوزه ایمنی راه در کشور، ایران را برای نمایش الگوی اجرایی چارچوب منطقهای ایمنی راه انتخاب کرده و این فرصت منحصر بهفردی است که میتواند برای تقویت تلاشهایمان و تبادل درس آموخته و تجربیات موفق با جامعه جهانی مورد استفاده قرار گیرد.
وی تصریح کرد: در اولین قدم، دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران از ظرفیتسازی نیروی انسانی در حوزه سیستم ایمن و تقویت چارچوب قانونگذاری در حوزه ایمنی راه از طریق لحاظ کردن توصیههای موفق سازمان جهانی بهداشت حمایت میکند.
نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران ضمن تاکید بر اهمیت نقش دادهها در تصمیمگیری مبتنی بر شواهد و پایش و ارزیابی مداخلات، اذعان کرد: عملیاتی کردن نظام ادغام یافته ثبت تروما با تاکید بر تلفات جادهای در قالب پروژه مشترک دانشگاه علوم پزشکی تبریز، وزارت بهداشت، سایر شرکای مهم دولتی و سازمان جهانی بهداشت در دست اجراست.
وی در پایان اظهار داشت: نمایندگی سازمان جهانی بهداشت آمادگی خود را برای مشارکت فنی جهت تکمیل برنامه ملی ایمنی راه برای دهه آینده با تقویت حوزههایی مانند رویکرد مدیریت مبتنی بر نتیجه، حمایتطلبی، ساز و کارهای همکاری، جذب منابع و پایش و ارزشیابی اعلام میکند، شما میتوانید بر حمایت کامل سازمان جهانی بهداشت برای تلاشهای پیشرو در راستای کاهش تلفات جادهای در ایران حساب کنید.
انتهای پیام/60027/س
نظر شما