شناسهٔ خبر: 34895560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درخواست اقدام سریع برای مهار آتش سوزی

خبرگزاری صداوسیما

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در تماس تلفنی با وزیر دفاع و رئیس ستاد بحران کشور اقدام سریع را برای برای اطفای آتش جنگل‌های ارسباران خواستار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم بامداد امروز در این تماس تلفنی ضمن ابراز نگرانی شدید خود و مردم استان از ادامه آتش سوزی در ارسباران، به کارگیری امکانات و تجهیزات کشور را برای خاموش کردن سریع آتش در ارسباران خواست.
گسترش آتش سوزی در جنگل‌های ارسباران در منطقه خداآفرین به دلیل صعب العبور بودن و کمبود امکانات خاموش کردن آتش، موجب شد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش پای کار بیایند.
با تماس‌های تلفنی فرمانده سپاه عاشورا، سردار باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح به سپاه و ارتش دستور داد برای به کارگیری بالگردهای اطفاء حریق در جنگل‌های ارسباران اقدامات لازم را انجام دهند.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هم بامداد امروز وارد آذربایجان شرقی شد.
پیش از این مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با انتقاد از خلف وعده دستگاه‌های دولتی مستقر در تهران گفته بود: با وجود قول مساعد سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، وزارت دفاع و هلال احمر برای کمک به اطفاء حریق با بالگرد مخصوص، تاکنون این نهادها هیچ اقدامی برای امداد رسانی انجام نداده‌اند.
هنربر افزود:با پیگیری سپاه از صبح امروز قرار است بالگردها به منطقه آتش سوزی اعزام شوند.
وی ادامه داد : همه نیروهای امدادی، سپاه، ارتش، مرزبانی و هلال احمر استان برای اطفای آتش سوزی در جنگل های ارسباران پای کار هستند.
هنربر گفت: از چهارشنبه شعله‌ها به جان جنگ‌های ارسباران افتاده است که اقدام به مهار آن کردیم ولی عصر دیروز به علت شدت وزش باد دوباره آتش، شعله‌ور شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری افزود: آتش‌سوزی مراتع خداآفرین در جنگل‌های ارسباران به دلیل وزش باد شدید و صعب العبور بودن منطقه عملیات اطفای حریق به کندی پیش می‌رود.
ئیس اورژانس پیش بیمارستانی آذربایجان‌شرقی از سه مصدوم در آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران در منطقه خداآفرین خبر داد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی آذربایجان‌ شرقی هم از مصدوم شدن سه نفر در آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران در منطقه خداآفرین خبر داد.
فرزاد رحمانی گفت: این افراد حین عملیات اطفای حریق دچار مصدومیت شدند که توسط اورژانس به درمانگاه خمارلو منتقل شدند و تحت اقدامات درمان سرپایی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: دو نفر از مصدومان ترومایی و یک نفر هم دچار گرمازدگی و افت فشار خون شده بود.
جنگل های ارسباران با 164 هزار هکتار وسعت از بکرترین مناطق جنگلی ایران به لحاظط تنوع گونه های گیاهی و جانوری آن شمرده می شود، به گونه ای که گفته می شود 15 تا 20 درصد مجموع گونه های گیاهی شناخته شده کشورمان در این جنگلها یافت می شود.
جنگل های ارسباران که در شمال و شمال شرق تبریز در محدوده شهرستان های ورزقان، کلیبر، خداآفرین و جلفا پراکنده شده است، علاوه بر تنوع و غنای ژنتیکی از نظر جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی نیز حایز اهمیت فراوان است.

نظر شما