شناسهٔ خبر: 34888938 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید انگلیس و آلمان بر برگزیت همراه توافق

انگلیس و آلمان بر ضرورت برگزیت همراه با توافق تأکید کردند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شین هوا، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه بر ضرورت برگزیت همراه با توافق تأکید کردند، هر چند که دو طرف در مورد رویکرد رسیدن به این توافق همچنان اختلاف نظر دارند. بوریس جانسون در نخستین سفر خارجی خود پس از تصدی سمت نخست وزیری انگلیس، بار دیگر خواستار مذاکره مجدد درباره توافق برگزیت بین لندن و بروکسل شد تا از خروج بدون توافق کشورش از اتحادیه اروپا در تاریخ ۳۱ اکتبر جلوگیری شود.

اتحادیه اروپا، آنگلا مرکل و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه پیشتر بار‌ها مذاکره مجدد درباره توافق برگزیت با لندن را رد کرده اند. با این حال، این توافق که در دوره نخست وزیری ترزا می، تهیه شده بود، سه بار از سوی پارلمان انگلیس رد شد.
جنجالی‌ترین نقطه این توافق مسئله بازگشت مرز فیزیکی بین جمهوری ایرلند (عضو اتحادیه اروپا) و ایرلند شمالی که بخشی از خاک انگلیس محسوب می‌شود، است.
بوریس جانسون در کنفرانس مطبوعاتی مشترک که پیش از نشست برگزار شد، گفت: مسئله بک استاپ -بندی در توافق برگزیت که هدف آن پیشگیری از بازگشت مرز فیزیکی در جزیره ایرلند است- اشکال بسیار جدی دارد و باید حذف شود.
با این حال، مرکل خاطرنشان کرد «بک استاپ» تنها یک راه حل موقت برای مسئله ایرلند است و در دو سال آینده بی شک یک راه حل قطعی پیدا خواهد شد.
وی بر ضرورت یک «برگزیت» مبتنی بر مذاکره تأکید و تصریح کرد اگر این اتفاق امکان پذیر نباشد، آلمان آماده خواهد بود.

جانسون :‌ پس از برگزیت به راحتی راه حل های فنی درباره مرز ایرلند وجود دارد
بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه در پاریس اطمینان داد پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا « راه حل های فنی که به راحتی در اختیار قرار دارند » برای حل مشکل مرز بین استان ایرلند شمالی در انگلیس و جمهوری ایرلند وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس،‌ جانسون گفت: راه حل های فنی به راحتی در اختیار قرار دارند. 
وی افزود: انگلیس نمی خواهد به «هیچ قیمتی در مرز کنترل هایی را برقرار کند.»

نظر شما