شناسهٔ خبر: 34886441 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد؛

گشودن معبر صوران برای خروج غیرنظامیان از حومه شمالی حماه

یک منبع وابسته به وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که دمشق گذرگاهی در منطقه صوران برای خروج غیرنظامیان از مناطق تحت کنترل تروریستها در حومه شمالی حماه و جنوب ادلب گشوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک منبع وابسته به وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که دمشق گذرگاهی در منطقه صوران برای خروج غیرنظامیان از مناطق تحت کنترل تروریستها که در محاصره ارتش سوریه است؛ در حومه شمالی حماه و جنوب ادلب گشوده است.

این منبع بیان کرد: در راستای اهتمام به اوضاع شهروندان و کاستن از رنجهای آنها در نتیجه اقدامات تروریستها، جمهوری عربی سوریه گذرگاه انسانی در منطقه صوران در  حومه شمالی حماه با حمایت ارتش سوریه گشوده است. هدف از گشودن این معبر امکان خروج کسانی که مایل به خروج از مناطق تحت کنترل تروریستها در حومه شمالی حماه و جنوب ادلب هستند، است. دولت سوریه در راستای فراهم آوردن نیازهای این شهروندان شامل جا، غذا و امکانات پزشکی حرکت خواهد کرد.

این در حالی است که قبلا یک منبع نظامی سوری اعلام کرده بود: با تسلط ارتش سوریه بر خان شیخون؛ کفرزیتا، اللطامنه، مورک و لطمین در حومه شمالی حماه از حیث نظامی ساقط شده محسوب می شوند.

نظر شما