شناسهٔ خبر: 34878003 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اذعان نشریه انگلیسی:

رهایی نفتکش ایران روحیه پیروزمندانه ایران را تقویت کرد

فایننشال تایمز رهایی نفتکش ایرانی را باعث تقویت روحیه پیروزمندانه ایران ارزیابی کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، نشریه فایننشال تایمز

رهایی نفتکش حامل نفت ایران را از توقیف در جبل الطارق، موفقیتی برای ایران دانست و آن را موجب تقویت روحیه پیروزمندانه ایرانی‌ها ارزیابی کرد. این نشریه در پایگاه اینترنتی خود نوشت نفتکش حامل نفت ایران پس از شش هفته توقیف بدست نیرو‌های ویژه انگلیس؛ در پی رایزنی‌های فراوان میان تهران و لندن رها شد و روحیه پیروزمندانه ایران را تقویت کرد. این نشریه با اشاره به گزارش منتشر شده درباره رهایی این نفتکش از تلویزیون ایران افزود: در این گزارش رهایی این نفتکش به عنوان پیروزی جمهوری اسلامی ایران در این نبرد و ناکامی آمریکا به عنوان عامر آن یاد شد. 

در این مطلب به نقل از ایران همچنین حکم دادگاه جبل الطارق به عنوان پیروزی مقاومت در برابر فشار‌های بین المللی آمریکا توصیف شد.
این نشریه افزود: موضوع مقاومت راهبردی است که سپاه پاسداران ایران سالهاست برای توجیه گسترش قدرت نظامی خود و نیرو‌های نیابتی اش در منطقه استفاده می‌کند تا امکان بیشتری برای ایران به منظور غلبه بر دشمنانش فراهم کند موضوعی که مردم ایران معتقدند با موفقیت‌های سپاه پاسداران و افزایش توان نظامی و دفاعی کشور احساس امنیت بیشتری می‌کنند. فایننشال تایمز نوشت: شماری از مقامات ایرانی علت رفع توقیف نفتکش حامل نفت ایران در جبل الطارق را اقدام تلافی جویانه سپاه پاسداران در توقیف یک نفتکش در تنگه هرمز با پرچم انگلیس دو هفته پس از توقیف نتکش گریس یک می‌دانند.
این نشریه انگلیسی نتیجه گرفت: رویکرد‌های آمریکا ایران را در رویارویی‌ها جسورتر کرده است.

نظر شما