شناسهٔ خبر: 34868807 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 رييس مرکز جذب اعضاي هيئت علمي وزارت علوم :

800 هيئت علمي در سال تحصيلي جديد جذب مي‌شوند

رييس مرکز جذب اعضاي هيئت علمي وزارت علوم گفت: فراخوان جذب اعضاي هيئت علمي شهريورماه اعلام و به دنبال آن 800 نفر جذب خواهند شد.

محمدرضا رضوان طلب رييس مرکز جذب اعضاي هيئت علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در گفتگو با دانشجو درباره شرايط جذب اعضاي هيئت علمي در سال تحصيلي جديد بيان کرد: فراخوان جذب اعضاي هيئت علمي در شهريور ماه امسال اعلام مي‌شود و طي بيست روز فراخوان متقاضيان مي‌توانند اطلاعات خود را به مرکز جذب وزارت علوم ارسال کنند.

رضوان طلب با بيان اينکه 800 نفر در سال تحصيلي جديد جذب هيئت علمي مي‌شوند، ادامه داد:ظرفيت فراخوان در دانشگاه‌هاي دولتي 800 نفر است، اما براي بخش‌هاي غيردولتي ظرفيت محدودي نداريم و هر تعدادي که دانشگاه‌ها بتوانند جذب کنند، بلامانع است.

خبري خوش براي سربازمعلم‌ها؛

به روز شدن پرداخت حقوق سرباز معلم‌ها از مهر 98

رئيس اداره سرمايه انساني سرباز ستاد کل نيروهاي مسلح از ساماندهي وضعيت حقوق و بيمه سربازان از مهر 98 خبر داد.سردار موسي کمالي رئيس اداره سرمايه انساني سرباز ستاد کل نيروهاي مسلح در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،درباره وضعيت جذب سرباز معلمان با اشاره به کاهش مواليد ذکور اظهار کرد: با توجه به اين شرايط در سهميه دستگاه‌هاي دولتي محدوديت گذاشتيم چراکه تمام نياز آنها را نمي‌توانيم تامين کنيم.او ادامه داد: بنا بر توافقاتي که امسال با وزارت آموزش و پرورش داشتيم حدود سه هزار سهميه در نظر گرفتيم البته حدود 50-60 نفر ديگر هم به اين تعداد اضافه شد.

سردار کمالي با اشاره به اينکه حکم سرباز معلمان پايان شهريور به دست آنها مي‌رسد، بيان کرد: با توجه به اينکه سرباز معلمان بايد از مهر سر کلاس باشند؛ دوره‌هاي آموزشي براي آنها از نيمه مردادماه تشکيل شده و آموزش‌هاي نظامي و تخصصي براي اين سربازان در حال انجام است.

تمهيدات براي پرداخت به موقع سربازمعلمان

رئيس اداره سرمايه انساني سرباز ستاد کل نيروهاي مسلح درباره وضعيت پرداخت حقوق سرباز معلمان گفت:حقوق سربازاني که مامور مي‌شوند، از طريق دستگاه‌هاي دولتي بايد پرداخت شود و در نيروهاي مسلح پرداخت کاملا به موقع است.

او افزود:در دستگاه‌هاي دولتي مختلف با توجه به اينکه هر دستگاه شرايط خاص خود را دارد، در مواردي پرداخت حقوق با تاخير انجام مي‌شود.

سردار کمالي ادامه داد:البته با وزرات آموزش و پرورش توافق‌نامه‌اي در چند بند منعقد کرديم که براساس آن پرداخت حقوق به موقع و برابر قانون باشد، سربازان و خانواده هايشان حتما بيمه شوند و هزينه هاي اسکان و خوراک سرباز از سوي آموزش و پرورش تامين شود.

توسط دبير ستاد ازدواج دانشجويي؛

اعلام زمان ثبت نام بيست و سومين دوره ازدواج دانشجويي

دبير ستاد ازدواج دانشجويي اعلام کرد: ثبت نام بيست و سومين دوره طرح ملي ازدواج دانشجويي با عنوان «همسفر تا بهشت» در صورتي که برنامه ريزي ها با مشکل خاصي مواجه نشود، از 10 مهر 98 آغاز مي شود.

مهدي غلامي مقدم در گفتگو با مهر با اشاره به زمان ثبت نام بيست و سومين دوره طرح ملي ازدواج دانشجويي با عنوان «همسفر تا بهشت» گفت:برنامه ازدواج دانشجويي متناسب با سال تحصيلي و از مهر تا مهر برنامه ريزي مي شود و ثبت نام «بيست و سومين دوره طرح ملي ازدواج دانشجويي» با عنوان «همسفر تا بهشت» نيز در صورتي که برنامه ريزي ها با مشکل خاصي مواجه نشود، از 10 مهرماه 98 آغاز مي‌شود.

وي گفت: يکي از مهمترين برنامه هاي ازدواج، طرح ملي «همسفر تا بهشت» است که در قالب اين طرح دانشجوياني که ازدواج مي کنند يک هديه سفر 3 روزه از سوي دفتر نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه ها دريافت مي‎کنند که سفر مشهد مقدس است.

دبير ستاد ازدواج دانشجوي ادامه داد: دانشگاه ها نيز امسال برنامه مبسوطي در اين زمينه خواهند داشت و همچنين در حال برنامه ريزي رويکرد جديد پژوهش محور در حوزه قبل ازدواج، حين ازدواج و پس از ازدواج هستيم.

برچسب‌ها:

نظر شما