شناسهٔ خبر: 34838799 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

در مصاحبه با ان بی سی

ظریف: به متجاوزان درس‌های خوبی داده‌ایم/ ایران تمایلی به مذاکره با آمریکا درباره توافق هسته‌ای ندارد

وزیر امور خارجه کشورمان بار دیگر تاکید کرد که ایران تمایلی برای گفت‌وگو با آمریکا بر سر توافق هسته‌ای جدید ندارد.

صاحب‌خبر -

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه ایران در طول تاریخ همواره در برابر متجاوزان از خود دفاع کرده است، گفت: ما درس‌های خوبی به کسانی داده‌ایم که به (کشور) ما حمله کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه ان‌بی‌سی که مشروح کامل آن هنوز پخش نشده است، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران برای پایان دادن به این وضعیت با آمریکا از ابزار نظامی علیه این کشور استفاده خواهد کرد، گفت: ما چنین کاری نخواهیم کرد. ما در طول ۲۵۰ سال گذشته هرگز چنین کاری نکرده‌ایم. ما همواره از خود دفاع کرده‌ایم. ما به کسانی که به ما حمله کرده‌اند درس‌های خوبی داده‌ایم.

ظریف در پاسخ به این سوالی درباره اینکه اگر فشار حداکثری (بر ایران) شکست بخورد، آیا رئیس جمهور آمریکا گزینه نظامی را روی میز قرار می‌دهد؟ اظهار داشت: این همواره سیاست دولت آمریکا بوده که بگوید تمام گزینه‌ها هنوز روی میز است اما فکر نمی‌کنم که این مطابق چیزی باشد که همه ما در منشور سازمان ملل روی آن توافق کرده باشیم، مبنی بر اینکه استفاده از نیروی نظامی غیرقانونی است. تهدید به گزینه نظامی نیز غیرقانونی است.

گفت‌وگوی کامل وزیر امورخارجه کشورمان با ان‌بی‌سی که در تهران انجام شده، قرار است تا ساعاتی دیگر از این شبکه پخش شود.

 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران که در جریان سفر خود به چند کشور اروپایی به هلسینکی رفته است، امروز (دوشنبه) در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه دیدار سازنده‌ای با همتای فنلاندی خود داشته است، خاطر نشان کرد که ایران علاقه‌ای به گفت‌وگو با آمریکا برای حصول یک توافق هسته‌ای جدید ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد: اما هر تلاشی برای میانجی‌گری باید روی بازگرداندن آمریکا به توفق هسته‌ای متمرکز باشد.

ظریف در جریان این سفر با رئیس جمهور فنلاند نیز دیدار و تاکید کرده است که اروپا باید برای حفظ توافق هسته‌ای تلاش کند.

کلمات کلیدی

برچسب‌ها:

نظر شما