شناسهٔ خبر: 34816652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش ۲۷ درصدی اعتبارات هزینه‌ای اداره کل استاندارد استان

اعتبارات هزینه‌ای اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویر احمد،مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان در ششمین گردهمایی مدیران و معاونان ارزیابی ادارات کل استاندارد و تحقیقات صنعتی منطقه ۵ کشور در یاسوج اعتبارهزینه‌ای این اداره در سال گذشته را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبار امسال به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.
رحمتی همچنین اعتبارات سرمایه‌ای امسال این اداره را بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برشمرد و افزود: این در حالی است که این میزان اعتبار در مدت مشابه پارسال حدود ۸۰ میلیون تومان بوده است.
وی کمبود نیرو و نداشتن ساختمان مناسب برای نمایندگی‌های این اداره در سایر شهرستان‌های استان را از مهمترین مشکلات پیش روی این اداره دانست و خواستار رفع این مهم شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم با تاکید بر رعایت اصول استاندارد در تولید محصولات داخلی به ویژه در بخش صنایع خودرویی گفت: این کار موجب ارزآوری و جلوگیری از خسارت وارد شدن به مردم می‌شود.
فیلی افزود:اگر کالا‌های تولید داخل مطابق با استاندارد‌های روز دنیا و با کیفیت بالا تولید و به بازار عرضه شوند گرایش مردم برای مصرف کالا‌های داخلی بیشتر می‌شود.
وی از ارتقا کیفیت مصالح ساختمانی در استان خبر داد وگفت: با هماهنگی ها، نظارت‌ها و کنترل مستمر و بیش از پیش مصالح ساختمانی تولیدی در استان این مهم محقق شد.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران هم با تشریح مهمترین اهداف و رویکر برگزاری این گردهمایی گفت:بررسی اظهاریه، انطباق یا همان خوداظهاری واحد‌های تولیدی، نرخ استانداردسازی کالاها، مطابقت کالا‌های داخل با استاندارد و همچنین بررسی مشکلات پیش روی ادارات کل استاندارد منطقه ۵ کشور از جمله این اهداف است.
وحید مرندی مقدم از استانداردسازی و مطابقت ۸۲ درصد از کالا‌های تولیدی داخل با استاندارد بعد از اخذ پروانه استاندارد در کشور خبر داد و افزود:این رقم پارسال ۶۰ درصد بوده و بر اساس هدف گذاری‌های انجام شده باید به بالای ۹۰ درصد برسد.

نظر شما