شناسهٔ خبر: 34807193 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

فروش تلویزیون‌های دارای گیرنده ماهواره‌ در بازار

بابک ثقفی:در سال‌های گذشته ۶۰ درصد بازار داخل را به راحتی در اختیار برندهای خارجی قرار دادیم که در ادامه متاثر از تحریم‌ها به راحتی بازار کشورمان را رها کردند و به عرضه قطره چکانی پرداختند.

صاحب‌خبر -

جهان صنعت نیوز:  عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری ایران گفت: با گشتی در بازار اصلی لوازم صوتی، تصویری و خانگی تهران شاهد فروش تلویزیون‌های قاچاق دارای گیرنده ماهواره هستیم که به «جنس شرکتی» مشهور شده‌اند و به راحتی خرید و فروش می‌شوند.

بابک ثقفی امروز یکشنبه در نشستی خبری در محل شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران افزود: در سال‌های گذشته ۶۰ درصد بازار داخل را به راحتی در اختیار برندهای خارجی قرار دادیم که در ادامه متاثر از تحریم‌ها به راحتی بازار کشورمان را رها کردند و به عرضه قطره چکانی پرداختند.

وی بیان داشت: امروز همین شرکت‌ها با دامپینگ کالاهایشان در مرزها از جمله در کردستان، دبی و غیره به دنبال کاهش هزینه‌های قاچاق به ایران هستند تا اجازه ندهند تولیدکنندگان و رقبای ایرانی‌شان قدرت بگیرند؛ مسئولان باید در این زمینه به هوش باشند.

به گفته این مقام صنفی، امروز شاهد متعادل شدن بازار لوازم صوتی، تصویری و خانگی هستیم که یکی از دلایل اصلی آن افزایش کالای قاچاق است.

وی خاطرنشان کرد: خروج ناگهانی برندهای خارجی از کشورمان به دلیل تحریم‌ها، سبب شد تا تولیدکنندگان داخلی جان تازه‌ای گرفته و خودشان را پیدا کنند.
ثقفی ادامه داد: کاهش مصرف، متاثر از افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت‌ها سبب شد تا تقاضای مصرف‌کنندگان نیز کاهش یابد که عامل سوم متعادل شدن بازار است.

نظر شما