شناسهٔ خبر: 34804811 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین قدیمی | لینک خبر

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتى و تصویرى؛

بازار لوازم خانگى به تعادل رسید/ زنگ خطر قاچاق به صدا درآمد

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتى و تصویرى با بیان اینکه بازار لوازم خانگى به تعادل رسیده گفت: قاچاق گسترده اى در حوزه لوازم خانگى صورت گرفته و ورود دولت به این بخش ضرورى است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین؛ بابک ثقفى امروز در نشست خبرى خود با اصحاب رسانه با اشاره به خروج برندهاى خارجى از ایران اظهار کرد: سال گذشته در پى خروج برخى برندها از ایران کمبود کالا و نارضایتى به وجود آمد، اما خوشبختانه امروز بازار به تعادل رسیده است.

ثقفى اضافه کرد: تعادل بازار تحت تاثیر سه عامل کاهش فشار خارجى ها بر تولیدکنندگان داخل، کاهش تقاضا و مصرف و همچنین افزایش قاچاق صورت گرفت.

به گفته این عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتى و تصویرى، فشارى که سال گذشته از جانب خارجى ها تولیدکنندگان ایران را نابود کرده بود با خروج این کشورها از بین رفته و تولیدکنندگان داخل توانستند خود را احیا کنند.

وى از کاهش مصرف تلویزیون نسبت به سال هاى گذشته خبر داد و گفت: طبیعتا با افزایش قیمت ها کاهش تقاضا در بازار رخ داد به طوریکه چهار سال پیش مصرف تلویزیون در داخل ٢میلیون بود و امروز به حدود یک میلیون و ٤٠٠هزار دستگاه رسیده است.

تلویزیوهایى با گیرنده ماهواره در بازار ایران

ثقفى همچنین به افزایش قاچاق لوازم خانگى اشاره کرد و افزود: با مراجعه به مغازه هاى جمهورى مى بینیم که بیشتر تلویزیون هاى برند به صورت قاچاق وارد شده اند که گیرنده هاى ماهواره بر روى آن ها نصب شده و به آن ها "کالاى شرکتى" مى گویند؛ در این شرایط ضرورت دارد تا هرچه سریعتر دولت ورود کند.

این فعال صنف لوازم خانگى با اشاره به خروج برندهاى خارجى از ایران هشدار داد: اکنون این برندها با دَمپینگ کردن کالا در مرز ایران، هزینه هاى قیمت تمام شده شان را پایین آورده و قصد اخلال در تولید داخل را دارند که باید جلوى آنها گرفته شود.

او تاکید کرد: تولیدکنندگان داخل باید از تجربیات سال گذشته درس بگیرند و بیشتر روى ارتقاى کیفیت محصولات تمرکز کنند.

ثقفى همچنین از ورود خوب مادیران به بورس خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته ٣٠٠هزار نفر در عرضه اولیه سهام ما را خریدند که این اتفاق خوبى است؛ همچنین ما توانستیم ١٨٠میلیارد تومان از بورس بگیریم و در کارخانه هایمان سرمایه گذارى کنیم و این موضوع ما را از دریافت وام بانکى بى نیاز کرد.

وى گفت: سه شرکت صنایع الکترونیک، تولید لوازم خانگى و فروش اقساطى در دل مادیران ایجاد شده که هدف ما از این کار افزایش تمرکز و سرعت تصمیم گیرى بود؛ همچنین اگر شرایط به خوبى پیش برود قصد داریم این شرکت ها را نیز در بورس عرضه کنیم.

نظر شما