شناسهٔ خبر: 34780690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تنوع تولیدات عشایری در استان سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تنوع تولیدات عشایری در این استان گفت: روستاییان و عشایر همواره در عرصه تولید پیشگام هستند.

صاحب‌خبر -

سیدحسن میرعماد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان با بیان اینکه غرفه توانمندی‌های عشایر و روستایی استان سمنان در نمایشگاهی در تهران برپا شده است، اظهار کرد: در این نمایشگاه، دستاوردهای روستائیان و عشایر و فعالیت‌های این قشر در یک سال گذشته در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان سمنان تولیدات عشایری و همچنین روستایی متنوعی دارد، تصریح کرد: روستاییان و عشایر در این استان محصولات لبنی متعددی را تولید می‌کنند که دارای برند معتبر در سطح کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برخی از اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: معرفی دستاوردها و توانمندی‌های روستاییان و عشایر برخی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

میرعماد با بیان اینکه از استان سمنان نیز تعداد هشت شرکت در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: شرکت تعاونی زنان روستایی آرادان، سازمان تعاون روستایی، شرکت تولیدکننده کود و سم کشاورزی (هف) و شرکت فرآوری محصولات شترمرغ در این نمایشگاه محصولات خود عرضه کردند.

وی از حضور صندوق بیمه محصولات کشاورزی، اداره کل عشایر استان سمنان و همچنین دو غرفه فروش صندوق خرد زنان روستایی در این نمایشگاه خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: روستائیان و عشایر این استان محصولاتی مانند گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی، محصولات لبنی، پسته تازه و برگه زردآلو را در این نمایشگاه عرضه کردند.

این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برپا شده و تا روز بیست و هفتم مردادماه دایر است.

انتهای پیام/2249/م/

نظر شما