شناسهٔ خبر: 34776147 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نتایج لیگ های معتبر اروپایی؛

شکست بارسلونا مقابل اتلتیک بیلبائو در هفته نخست لالیگا/ توقف بایرن مونیخ برابر هرتابرلین در بوندس لیگا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- فصل جدید لالیگا با دیدار تیم های اتلتیک بیلبائو و بارسلونا آغاز شد که این بازی با پیروزی لحظات پایانی بیلبائو به پایان رسید.
به گزارش آریا، بارسلونا در این بازی لیونل مسی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت اما گریزمن در ترکیب ابتدایی قرار گرفته بود. تیم میزبان بازی را بهتر آغاز کرد و بعد از یکی دو حرکت خوب در دقایق ابتدایی، در دقیقه 7، روی اشتباه عثمان دمبله، این ایناکی ویلیامز بود که صاحب موقعیت شد اما ضربه او را تراشتگن به بیرون فرستاد. در ادامه بازی متعادل تر شد اما در دقیقه 15، باز هم این بازیکنان بیلبائو بودند که توسط ویلیامز صاحب موقعیت شدند اما واکنش عالی تراشتگن، مانع از باز شدن دروازه بارسا شد.
در ادامه بازی متعادل دنبال شد تا اینکه در دقیقه 32، چیزی نمانده بود که روی اشتباه لوپز و پاس رو به عقب خطرناک او، بارسا به گل اول برسد اما ضربه لوئیس سوارز به تیر دروازه برخورد کرد. در دقیقه 37، ارنستو والورده مجبور شد اولین تعویضش در این دیدار انجام بدهد و لوئیس سوارز را که مصدوم شده بود، از زمین بیرون کشید و رافینیا را به جای او به زمین فرستاد. بازیکن تازه وارد بارسا می توانست در دقیقه 42 زننده گل اول بازی لقب بگیرد اما ضربه پای چپ دیدنی او را سیمون به بیرون فرستاد. در نهایت این نیمه با تساوی بدون گل به پایان رسید.
در نیمه دوم بارسلونا شروع بهتری داشت و در دقیقه 51، روی پاس خوب دمبله، رافینیا صاحب موقعیت شد اما ضربه او را مدافعان حریف بلوکه کردند. چند دقیقه نوبت بیلبائو بود که صاحب اولین موقعیت جدی اش در نیمه دوم شود اما ضربه اینیاکی ویلیامز از بالای دروازه بارسا به بیرون رفت. حملات دو تیم ادامه داشت اما موقعیت ویژه ای روی دروازه ها ایجاد نمی شد تا اینکه در دقیقه 70، بارسلونا صاحب موقعیت شد اما ضربه راکیتیچ راهی به چهارچوب دروازه بیلبائو پیدا نکرد. در دقایق پایانی هر دو تیم تلاش زیادی برای زدن گل برتری انجام دادند تا اینکه در دقیقه 89، بیلبائو سرانجام قفل دروازه بارسا را باز کرد. روی ارسال دیدنی کاپا از سمت راست بود که آدوریز با یک ضربه قیچی تماشایی، کار را تمام کرد.
در بوندس لیگا آلمان، دو تیم بایرن مونیخ و هرتابرلین در ورزشگاه آلیانز آرنا به مصاف هم رفتند که در پایان دو تیم به تساوی 2-2 رضایت دادند. بایرن مونیخ بازی را بهتر از هرتا آغاز کرد. آنها بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند. اولین خطر جدی را تیاگو در دقیقه 8 ایجاد کرد. شوت او را دروازه بان حریف مهار کرد. در دقیقه 12، مولر از بیرون باکس پنالتی هرتا اقدام به شوتزنی کرد ولی توپ از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 15، لواندوفسکی بعد از برخورد به بازیکن حریف در محوطه جریمه برلینی ها سرنگون شد ولی داور اعتقادی به پنالتی نداشت. سه دقیقه بعد، ایبیشویچ در باکس پنالتی بایرن زمین خورد و معتقد بود با خطا متوقف شده ولی داور دستور به ادامه بازی داد. در دقیقه 21، ضربه سر مولر را یارستین مهار کرد. بایرن اولین گل فصل را به ثمر رساند. هرتابرلین بازی را به تساوی کشاند. تیم میهمان خیلی زود به گل دوم هم رسید. بایرنی ها سراپا حمله شده بودند. در دقیقه 45، کومان در محوطه جریمه هرتا سرنگون شد ولی باز هم داور آن را خطا تشخیص نداد. بازیکنان بایرن به شدت به داور اعتراض کردند. نیمه اول با برتری 2-1 میهمان به پایان رسید.
نیمه دوم را هم میزبان هجومی آغاز کرد. در دقیقه 51، کومان در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما نتوانست گلزنی کند. در دقیقه 56، شوت زیبا و ناگهانی گنابری با شیرجه دیدنی یارستین دفع شد. بایرنی ها بالاخره به گل تساوی رسیدند. بعد از مساوی شدن نتیجه بازی، هرتابرلین کاملا عقب نشینی کرد. بایرن توپ و میدان را در اختیار داشت ولی نمی توانست روی دروازه حریف موقعیت گل جدی ایجاد کند. در دقیقه 61، لواندوفسکی با یک پاس عمقی در موقعیت شوتزنی قرار گرفت. او در برابر دروازه حریف بود و بعد از یک کنترل زیبا، توپ را به سمت دروازه هرتا زد ولی واکنش سریع مدافع حریف باعث شد این موقعیت هم از دست برود. تعویض های کواچ هم چاره ساز نبود و در نهایت بازی با تساوی 2-2 به پایان رسید.

نظر شما