شناسهٔ خبر: 34774100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر اقتصاد مطرح کرد:

اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور است/ اصفهان می‌تواند الگوی مناسبی برای اقتصاد مقاومتی باشد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: چنانچه شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی استان اصفهان خوب کار کند می تواند الگویی موفق برای سایر استان ها باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از اصفهان، فرهاد دژپسند در جلسه شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی استان اصفهان اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی برخلاف تصور برخی افراد، اقتصاد پویایی است که توسعه درون زا و برون زا را مد نظر قرار دارد و تعامل با اقتصاد جهان به منظور دستیابی به فناوری های نوین، افزایش تولید و صادرات محصولات ملی و بالابردن سهم کشور در بازارهای بین المللی را دنبال می کند.

وی با اشاره به اینکه تاکیدات، رهنمودها و بیانات رهبر معظم انقلاب برای تحقق اقتصاد مقاومتی بهترین پشتیبان این راهبرد است، ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی استفاده از تمام ظرفیت ها برای جهش اقتصادی مورد تاکید است و برای تسریع در تحقق این هدف، استفاده از توانایی های علمی و شرکت های دانش بنیان مورد توجه جدی قرار دارد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان این که اقتصاد مقاومتی، برتر شدن اقتصاد کشور در منطقه را هدفگذاری کرد، افزود: این نوع اقتصاد، افزایش تاب آوری اقتصاد در مواجه با هجمه های بیرونی را افزایش می دهد و موجب پویایی، مانایی و روزآمدی اقتصاد کشور می شود.

دژپسند از اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبردی منطقی و پرتحرک برای اجرای برنامه های بلند مدت جهت رسیدن به اقتصادی پویا و تاثیرگذار در توسعه کشور نام برد و اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی، راهبردی جامع، پویا و مانایی است که همه نیازها در آن دیده شده است و می تواند آینده کشور را تضمین کند.

وی از صنعت، کشاورزی و آب به عنوان بخش های تاثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی نام برد و بیان کرد: این دستگاه‌ها در کنار بخش‌های علم و فناوری برای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ماموریت های سنگینی برعهده دارند.     

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه اصفهان صنعتی ترین استان کشور است، گفت: اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در این خطه وضعیت مشخص دارد و چنانچه شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی این استان خوب کار کند می تواند الگویی موفق برای سایر استان ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان در بسیاری از زمینه‌ها کارنامه خوب و قابل قبولی داشته است و به یقین در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز کارنامه درخشانی خواهد داشت. 

نظر شما