شناسهٔ خبر: 34769622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی در فراموشی امر به معروف است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا دیلمی در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته گنبدکاووس اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر رمز پایداری دستورات دینی و

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا دیلمی در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته گنبدکاووس اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر رمز پایداری دستورات دینی و محور نشاط در جامعه اسلامی است و مهمترین مولفه حراست از اجتماع به حساب می آید.

وی افزود: با اجرای این فریضه دینی، حکومت واحد اسلامی همراه با مسئولیت پذیری اجتماعی شکل می گیرد و در سایه اجرای آن ارزش های دینی احیا می شود.

امام جمعه موقت گنبدکاووس گفت: امروزه در حوزه اقتصادی گرانفروشی، احتکار، کم فروشی، بی توجهی به خرید کالای ایرانی و ظرفیت های ملی و در حوزه جنگ نرم استفاده از ماهواره، بدحجابی و بی حجابی، توجه به فرهنگ غربی و پوشیدن لباس های نامناسب از بزرگترین منکرات محسوب می شود.

دیلمی تاکید کرد: امروز دشمن با تمام توان برای مقابله با ارزش های انقلاب اسلامی در میدان حاضر شده که به فضل الهی با اراده فولادین ملت، گفتمان ناب انقلاب اسلامی و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر با سربلندی، پیروز این میدان خواهیم بود.

وی با گرامیداشت عید غدیر گفت: پیام اصلی غدیر تداوم خط رسالت و ابلاغ مقام حاکمیت اسلامی و تبعیت از ولایت است به طوری که بسیاری از مشکلاتی که در مسیر حرکت جامعه اسلامی ایجاد می شود به دلیل فاصله گرفتن از ولایت است.

وی ادامه داد: ولایت فقیه حلقه اتصال به امامت است و احیای آن ثمره انقلاب اسلامی و بزرگترین سد در مقابل جهانخوران عالم به حساب می آید.

امام جمعه موقت گنبدکاووس همچنین با اشاره به جایگاه والای امیرمومنین علی (ع) در میان معصومین بیان کرد: از نگاه صدها اندیشمند اسلامی و غیر اسلامی ایشان سرچشمه برکت، شجاعت، تقوا، یتیم نوازی، عدالت محوری و مبارزه با اشرافی گری است.

دیلمی با اشاره به نزدیکی روز جهانی مسجد این فضای دینی را یکی از محوری ترین سنگرهای تعالی جامعه دانست و بر حضور جوانان در مساجد تاکید کرد و گفت: فاصله گرفتن جوانان از مساجد باعث ایجاد آسیب های متعدد اجتماعی، پررنگ شدن توجه به فرهنگ غربی و تقویت بی حجابی در جامعه می شود.

۳۰۴۲/۱۸۶۰

انتهای پیام

نظر شما