شناسهٔ خبر: 34760499 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انگلیس خواستار حمایت از قوانین تحریمی اتحادیه اروپا شد

تهران- ایرنا- رویترز گزارش داد: به دنبال آزادی کشتی گریس ۱، وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه از کشورها خواست؛ به قوانین تحریمی اتحادیه اروپا احترام بگذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش رویترز، سخنگوی دفتر وزارت خارجه انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد: لندن به هیچ کشوری از جمله ایران اجازه نخواهد داد تا تحریم های اتحادیه اروپا را دور بزند.

سخنگوی دفتر وزارت خارجه انگلیس مدعی شد که دولت جبل الطارق اطمینان پیدا کرده که کشتی گریس ۱، مسیر منتهی به سوریه را طی نخواهد کرد.

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن روز پنجشنبه در پیامی توییتری نوشت: عصر پنجشنبه با تصمیم مقامات جبل الطارق و تایید دادگاه، نفتکش حامل نفت ایران از توقیف غیرقانونی آزاد شد. کشورمان در تمامی۴۰ روز گذشته با مشارکت نهادهای ذیربط داخلی تحت مدیریت وزارت خارجه، گفت وگوهای مستمری در سطح سیاسی، حقوقی و فنی با طرف انگلیسی برای رفع این اقدام غیرقانونی انجام داد.

به نوشته بعید نژاد، آمریکا با تلاش های مذبوحانه قصد داشت مانع رفع توقیف نفتکش شود که با شکست تحقیرآمیزی مواجه شد.

دیوان عالی جبل الطارق صبح  پنجشنبه تصمیم گیری در خصوص رفع توقیف نفتکش گریس ۱ را به دنبال درخواست و کارشکنی آمریکا از مقامات آن کشور، تا عصر امروز به تعویق انداخته بود.

یک مقام ارشد در دفتر وزیر اول دولت جبل الطارق به یورونیوز گفت که ایالات متحده بر اساس ادعاهایی درخواست کرده توقیف این نفتکش را تمدید کند.

نفتکش گریس ۱ چهارم ژوئیه ( ۱۳ تیرماه)  توسط پلیس جبل الطارق و نیروهای ویژه انگلیس توقیف شد.

نظر شما