شناسهٔ خبر: 3473294 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر از مناطق 22 گانه شهرداری تهران

تهران- ایرنا - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 18 تهران گفت: دو ایستگاه خط سه مترو در منطقه 18، بزودی افتتاح و آماده استفاده شهروندان می شود.

صاحب‌خبر -

«محمدرضا سالمی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر این دو ایستگاه مترو، خط 10 سامانه اتوبوسهای تندرو نیز در منطقه 18 شهرداری تهران امتداد خواهد یافت و زمینه برای استفاده اهالی این منطقه از اتوبوسهای بی آر تی فراهم می شود.

وی اظهار کرد: با بهره برداری از ایستگاه های مترو این منطقه و همچنین راه اندازی سامانه اتوبوس های تندرو، علاوه بر آنکه سفرهای درون شهری ساکنان منطقه 18 با سهولت بیشتری انجام می شود، از بار ترافیکی بزرگراه ایت الله سعیدی و آلودگی هوا در سطح منطقه نیز کاسته خواهد شد.

وی همچنین از راه اندازی دو پایانه اتوبوسرانی در سطح این منطقه خبر داد.



* بهره برداری از ایستگاه های مترو منطقه 11 از اولویت های شهرداری این منطقه است

سرپرست شهرداری منطقه 11 شهرداری تهران گفت: تکمیل و راه اندازی ایستگاههای خط سه و هفت مترو در منطقه 11 ، از اولویت های شهرداری منطقه است.

نصرالله آبادیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دو خط 12 ایستگاه در سطح منطقه 11 دارند که افتتاح آنها نقش تعیین کننده ای در توسعه حمل و نقل عمومی منطقه و شهر تهران دارد.

وی اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل عمومی، نوسازی ناوگان خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیز در دستور کار شهرداری منطقه قرار دارد.

آبادیان در ادامه بیان کرد: یکی از موضوعات اجتماعی مهم که در برنامه دوم توسعه شهرداری تهران پیش بینی شده، احداث ˈشهر بانوˈ است که با توجه به سیاست های شهرداری تهران این فضا باید تا پایان سال 97 احداث و در اختیار شهروندان قرار گیرد.



* منطقه 18 به منطقه پایلوت طرح های زیست محیطی شهر تهران تبدیل می شود

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر عملکرد مثبت شهرداری منطقه 18 در اجرای طرح های زیست محیطی طی 10 ماه گذشته، گفت: در صورت تداوم انجام اقدامات زیست محیطی توسط شهرداری منطقه 18، این منطقه می تواند به پایلوت زیست محیطی شهر تهران تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 18، علی محمد شاعری در جریان بازدید از اقدامات زیست محیطی منطقه 18 با اشاره به اینکه هدف اصلی مدیران شهری بهبود کیفیت زندگی شهروندان است تصریح کرد: اکنون آلودگی هوا، آلودگی صوتی، مدیریت پسماند و کاهش شدید تنوع زیستی از معضلات شهر تهران است که لازمه آن بهبود رفتار زیست محیطی شهروندان است.

وی ادامه داد: این در حالیست که شهرداری به تنهایی قادر به حل معضلات زیست محیطی شهر نیست و باید شهروندان در این عرصه گام برداشته و مشارکت کنند.

شاعری با تاکید بر اینکه پایش محیط زیست در منطقه 18 به طور جدی در دستور کار قرار گرفته ؛ گفت: تمامی تصمیمات شهری باید براساس نتایج پایش ها اتخاذ شوند.



* راه اندازی مسیر دوچرخه سواری در خیابان شهید کلاهدوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه سه از راه اندازی مسیر دوچرخه سواری در خیابان شهید کلاهدوز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، علی فغانی با اشاره به استفاده گسترده از خودروهای شخصی در سفرهای روزانه گفت: متأسفانه این اقدام منجر به افزایش آلودگی هوا در سطح شهر تهران شده است.

وی یکی از راهکار های مؤثر و کارآمد در این زمینه را استفاده از دوچرخه بجای خودرو شخصی عنوان کرد و افزود: استفاده شهروندان از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه غیر موتوری به رفع مشکل آلودگی هوا کمک می کند.

تهرام/9350/ 1625

نظر شما