شناسهٔ خبر: 34723231 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

دیگه چه خبر

صاحب‌خبر -
مذاکرات اصلاح‌طلبان برای رفع حصر

   خبر اول اینکه،عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه جلسات هفتگی با مشاوران مقام معظم رهبری ادامه دارد، گفت: نقطه نظرات مطرح شده در جلسات توسط آقای ابوترابی‌فرد به دست رهبری می‌رسد. محسن رهامی به ایلنا گفت: «یکی از سرفصل‌ها و نقاط عطف در رفع حصر دیدار من و آقای منتجب‌نیا با مقام معظم رهبری بود که یکی از موضوعاتی که به طور رسمی مطرح شد همین رفع حصر بود. بعد از جلسه، من و آقای منتجب‌نیا به شکل مکتوب مسائل را برای مقام معظم رهبری ارسال کردیم که البته این می‌تواند سرآغاز و نقطه عطفی برای رفع برخی محدودیت‌های حصر باشد. ما با برخی از مراجع قم هم دیدار داشته‌ایم و یکی از موارد مورد بحث ما درخواست کمک برای رفع حصر بوده آنها وعده دادند که با رهبری تماس گرفته و درباره حصر با ایشان صحبت کنند.»

 اخبار ضد و نقیض درباره وضعیت گریس 1

  خبر دیگر اینکه،روز گذشته خبرگزاری «ای اچ اِی» ترکیه در خبری فوری گزارش داد که جبل الطارق امروز اعلام کرد، توقیف گریس ۱ عصر شنبه به وقت محلی پایان خواهد پذیرفت. پیش از آن این خبرگزاری رویترز بود که در خبری به نقل از سخنگوی جبل طارق نوشت:  «این منطقه تحت حاکمیت انگلیس در تلاش برای کاهش تنش‌ها با ایران بر سر توقیف این نفتکش است.»
به گزارش فارس، ساعتی پس از انتشار این خبرها و احتمال رفع قریب‌الوقوع توقیف گریس ۱، یک مقام جبل الطارق گفته که دولت محلی جبل الطارق، اختیاری برای رفع توقیف این نفتکش ندارد و تصمیم‌گیری در این باره در حیطه اختیارات دادگاه قرار دارد.
رویترز روز گذشته نوشت که مقام‌های انگلیس اعلام کردند که تحقیقات درباره نفتکش ایرانی گریس ۱ موضوعی مهم برای مقام‌های جبل‌الطارق است. این مقام‌ها افزودند که از آنجا که این تحقیق در حال انجام است، ما قادر به اظهارنظر در این خصوص نیستیم. سیزدهم تیرماه بود که تفنگداران نیروی دریایی انگلیس در اقدامی غیرقانونی در تنگه جبل الطارق به عرشه نفتکش گریس ۱ که حامل نفت خام ایران بوده است وارد شده و آن را توقیف کردند.
مقام‌های جبل الطارق با ادعای اینکه نفتکش مذکور ناقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه و مقصد آن «بانیاس» سوریه بوده، تلاش کرده‌اند توقیف آن را توجیه کنند اما ایران ضمن رد این ادعاها، توقیف گریس 1 را راهزنی دریایی خوانده و آزادی آن را خواستار شده است.

حسن عباسی بازداشت شد

  دست آخر اینکه، برخی کانال ها و صفحات مجازی منتسب به حسن عباسی از دستگیری وی با شکایت وزارت اطلاعات خبر دادند. هنوز منبع رسمی این خبر را تأیید نکرده اما کانال و صفحه توئیتر او این خبر را منتشر کرده است. گفته می‌شود این دستگیری به علت برخی سخنرانی ها و ادعای وی درباره رابطه آمدنیوز و وزیر اطلاعات بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما