شناسهٔ خبر: 34708751 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ابتلای ۱۰ نفر در استان اردبیل به بیماری تب کریمه کنگو

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: تاکنون ۱۰ نفر در این استان به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بابک نخستین، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل امروز در جلسه کارگروه سلامت استان اردبیل گفت: یکی از مبتلایان این بیماری امسال به خاطر تاخیر در رساندن بیمار به مراکز درمانی جان خود را از دست داد.

او بیان کرد: این بیماری از سال ۹۵ در استان مشاهده شده و علت انتقال آن نوعی کنه می‌باشد، بیماری بر اثر گزش دام توسط کنه ایجاد شده و از طریق گوشت به بدن انسان انتقال می‌یابد.

نخستین افزود: بعد از ذبح دام می‌بایست گوشت حیوان به مدت ۲۴ ساعت در یخچال و یا فریزر نگهداری و سپس مصرف شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان تب، شکم درد، اسهال، خونریزی و لخته شدن رگ‌ها را از جمله نشانه‌های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو  ذکر کرد.

بهروز ندایی ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل هم در این جلسه گفت: اطلاع‌رسانی نحوه انتقال بیماری تب کریمه کنگو ضروری بوده و در صورت آگاه‌سازی مردم از علائم و خطرات این بیماری، مردم نکات بهداشتی را در راستای جلوگیری از ابتلا به آن رعایت می‌کنند.

او بیان کرد: باید گروه‌هایی از دستگاه‌های مرتبط برای نظارت بر کشتار دام به صورت غیربهداشتی و در حاشیه روستاها و نقاط گردشگری تشکیل شود.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اظهار کرد: با توجه به وجود کشتارگاه مجهز در استان لازم است اهالی دام‌های خود را برای کشتار به این محل انتقال دهند تا از سلامت گوشت مطمئن باشند.

انتهای پیام/ع

ضرورت آگاه سازی مردم از علائم و خطرات بیماری تب کنگو

 

نظر شما